Lolas nedtegnelser.

Her kan du skrive din dagbok.
Dette er en prøve, blir det misbruk/personangrep i denne kategorien vil den bli fjernet.

Lolas nedtegnelser.

Innlegg Robyn Ayabie » 01 Aug 2012 00:42

En liten, skrøpelig notatbok nøysomt bundet sammen av rispapir og hamptråd, ganske tydelig hjemmelaget der i Mysteritopia, boken ligger som regel for alles beskuelse oppi senga til Lola, som forøvrig ligger uredd. På enhver side står det snirklet ned memoarer med en sirlig og seriffpreget håndskrift. Dette er Dolores (Lola) Dantes dagbok, en førsteklassing som for den del er i gang med en uhyre viktig prosess av livet, nemlig; Å starte på galtvort.
Kjære vene. Ja, jeg har vel ikke akkurat noensinne hatt for vane å skrive «kjære dagbok», så bare bear with me. Kjære vene, for en uke dette har vært. Etter turen inn til cardiff har alt bare gått i et eneste rot for meg. Plutselig var jeg nedlesset i bøker og kjeler og kutter og hva det nå enn er vi har kastet bort penger på nå, før dagen plutselig var kommet, og jeg måtte reise fra kysten og lenger inn på fastlandet. Å være borte fra Mysteritopia skremmer meg, og jeg ser virkelig hvor utrolig annerledes verden er enn jeg har oppfattet den innenfra en såpass liten landsby. Tenk, folk har bygget hus i godt over hundre etasjer, og ikke nok med det, ofte bor det flere familier i de såkalte leilighetene i hver etasje. Jeg som alltid har vært så fornøyd med leirhytter har sett meg litt stormannsgal, men jeg kan aldri tro denne grenseløse utvinningen av moder jords kostbare og sjeldne ressurser kan være bra for planeten, til tross for at det virker litt forlokkende på meg med en sånn dekadent livsstil som så mange lever. En jente jeg traff da vi walisiske Galtvort-elever måtte møte opp for å transporteres først til en togstasjon i england, fortalte meg at de hadde basseng, omtrent som en anlagt badekulp, - hold deg fast, oppå Taket sitt! På et av disse tusen fot høye husene! Hva gir du meg? Ingenting kan være så kraftig bygd, var jeg henne ville jeg ikke ha sovet under, ihvertfall, i frykt for å oversvømmes.
Uansett, jeg har opplevd så mye i det siste, men jeg har drukket hele to kopper kamillete, og stuper snart, så trett som jeg er. Jeg vil komme tilbake til resymméet mitt av alt jeg har sett og lært, men viktigst av alt; i dag tror jeg jeg har fått min første venn her på galtvort!
Sov i fred, og må allverdens gode krefter gjøre livets vei lett for deg. God natt!
You go to the dentist and they're like «you need your leg amputated»!
Brukerens avatar
Robyn Ayabie
Spøkelse
 
Innlegg: 1994
Registrert: 24 Jun 2009 02:48
Bosted: Nord-trøndelag


Re: Lolas nedtegnelser.

Innlegg Tidus Phoenix De Angeles » 08 Okt 2012 19:03

Signe. Få Lola til å nedtegne mer, jeg liker Lola og hennes nedtegnelser :c
"Lykken er to puffer."
Tidus Phoenix De Angeles
Polyksir
 
Innlegg: 3734
Registrert: 01 Jan 2009 14:19
Bosted: Le Café Musain



Gå til Dagbøker

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron