Katys liv og eksperimenter

Her kan du skrive din dagbok.
Dette er en prøve, blir det misbruk/personangrep i denne kategorien vil den bli fjernet.

Katys liv og eksperimenter

Innlegg Tidus Phoenix De Angeles » 08 Okt 2012 20:26

Katys skrift er tynn, sirlig, snirklete, og så kursiv og liten at den er vanskelig å lese. Men pen, det er den.

Idag begynte undervisningen på Galtvort. Jeg trodde det ville bli en spennende opplevelse, men det var i grunnen en del repetisjon av det jeg leste i lærebøkene før jeg kom. Mye å se på er det i hvert fall! Når vi begynner å brygge eliksirer skal jeg forsøke å få med meg noen ingredienser så jeg kan prøve meg litt frem på fritiden. Hva det sosiale vedkommer, har jeg konversert så smått med noen av jentene jeg deler sovesal med, og jeg hadde en lengre diskusjon med en Smygardgutt i transfigurasjonstimen, før professor McSnurp avbrøt oss. Jeg tror jeg har sansen for professor McSnurp, for hun virker rettferdig og flink og rett på sak. Åh, forresten så er Valerie her også, og gjett hva! Vi deler sovesal. Jeg er litt bekymret, for jeg har ikke snakket med henne enda, men kanskje går det bra? Jeg håper det.
"Lykken er to puffer."
Tidus Phoenix De Angeles
Polyksir
 
Innlegg: 3734
Registrert: 01 Jan 2009 14:19
Bosted: Le Café Musain


Re: Katys liv og eksperimenter

Innlegg Tidus Phoenix De Angeles » 09 Okt 2012 22:42

Det har vært en mindre god dag. Jeg hadde fanget og tatt livet av en edderkopp, og jeg tok den med til Storsalen om kvelden for å undersøke den. Jeg ville prøve å finne ut hvordan i all verden den produserer spindelvev, ser du! Men det var noen andre ungpiker tilstede, og de begynte å skrike ved synet av eksperimenter mitt. Jeg... ble virkelig stresset av det, og det kunne gått verre, men heldigvis var de ikke hysteriske lenge. Da jeg fikk følelsen igjen i kroppen hastet jeg ut, men jeg glemte visst edderkoppen.
"Lykken er to puffer."
Tidus Phoenix De Angeles
Polyksir
 
Innlegg: 3734
Registrert: 01 Jan 2009 14:19
Bosted: Le Café Musain


Re: Katys liv og eksperimenter

Innlegg Tidus Phoenix De Angeles » 05 Jan 2013 03:34

Idag, eller, igår, da, 4. januar, var fødselsdagen min, og jeg ble endelig tretten år. Jeg tror dette var en av de dagene jeg ikke vekslet et ord med noen medelever, og det er ingen her som bryr seg nok om meg enda til å vite når jeg var født. I fjor husket mor å sende et brev en måned på etterskudd, så jeg hadde ingen høye forventninger for dagen, akkurat. Dessuten er det mye viktigere ting å huske; første verdenskrig, for eksempel (den har en tendens til å bli overskygget av nummer to), og det å fylle år er heller ikke så spesielt, men å ha noen som var klar over det ville vært fint, jeg kan ikke benekte dét (eller, jeg kan, men jeg skal ikke). Nuvel, det er sent, og jeg bør legge meg.

PS: Jeg så verdens vakreste pike i Storsalen idag. Det var en Smygarding, kanskje på min alder eller litt eldre, og jeg har så lyst til å se henne igjen!
"Lykken er to puffer."
Tidus Phoenix De Angeles
Polyksir
 
Innlegg: 3734
Registrert: 01 Jan 2009 14:19
Bosted: Le Café Musain



Gå til Dagbøker

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron