Re: Ditt første møte med Harry Potter

Her kan dere diskutere bøkene, spillene og filmene.

Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Twiggy Watcliff » 20 Nov 2009 19:06

Jeg fant boka interessant med en gang den kom ut; storesøsteren min hadde fått den til bursdagen sin, og jeg stjal den kontinuerlig. Jeg leste den fire ganger før hun var ferdig med sin første.
Livet er som en eske konfekt, som Forest Gump sier. Ikke fordi du ikke vet hva du får, men fordi 80 % av det smaker dritt.
Brukerens avatar
Twiggy Watcliff
Heksebrygg
 
Innlegg: 2828
Registrert: 14 Des 2008 22:57


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Pam Channing » 07 Des 2009 00:31

Jeg pleide å undervurde Harry Potter SKIKKELIG før jeg leste bøkene. Jeg syntes de virket skikkelig kjedelige og teite utifra bokcoveret og syntes alltid synd på folkene som vant HP bøker på sånne konkurranser på TVen. Haha xD
*´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ Channing
Brukerens avatar
Pam Channing
Fjærpenn
 
Innlegg: 458
Registrert: 15 Des 2008 11:58


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Channe » 08 Des 2009 15:42

Jeg ble kjent med Harry Potter universet via det første hp spillet på data :D Venninna mi hadde det xd det var så gøy å spille. etterpå anbefalte søstra hennes at jeg skulle lese bøkene, og vips, jeg var hp nerd <3
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Ceallach Breen » 27 Feb 2010 13:31

Jeg var vel rundt seks år, det var ikke så lenge etter den første boka hadde kommet ut hvertfall, og så var vi på skolebiblioteket med skolen og jeg kunne ikke finne meg en bok for alt de hadde var så kjipt. Så da tok læreren med seg Harry Potter og de vises stein til meg par dager etterpå og sa at den skulle jeg lese. Så da måtte jeg jo det. Angret ikke noe særlig, da.
Ceallach Breen
Strålende
 
Innlegg: 4739
Registrert: 26 Des 2008 17:20


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Lilly M. Eving » 27 Feb 2010 14:03

Jeg ble født noen måneder etter den første boka kom ut (1997) . Jeg har to eldre søstre(seks og åtte år eldre.) Og jeg tror at de ble lest for fra bøkene allerede fra starten av. Pappa har fortalt meg at jeg satt og hørte på i bare bleie da jeg var ganske liten.
Da jeg var mellom seks og sju begynte pappa å lese bøkene for meg. Da vi var ferdige med fireren, var femmeren enda ikke kommet ut, og mens jeg ventet på at den skulle komme ut på norsk, leste jeg alle de første bøkene selv.
Etter dette så leste jeg de tre siste bøkene etter hvert som de kom ut. Den dag i dag er min største drøm å begynne på Galtvort, og jeg blir gal hver gang jeg ser noen Potter efekter i butikken.
Så pappa skal vel ha æren, sammen med søsterene mine.
Lilly M. Eving
Husnisse
 
Innlegg: 108
Registrert: 22 Nov 2009 00:47


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Leanna C. Bang » 27 Feb 2010 19:15

Mamma begynte å lese dem for meg da jeg var 5 :mrgreen:

I owe you my life!! :D
"Perry hadde ikke skjønt en spøk om'n dansa naken på bordet foran'n iført tevarmeren til Noldus."
- Ronny Wiltersen
Brukerens avatar
Leanna C. Bang
Verifiserum
 
Innlegg: 385
Registrert: 13 Jan 2010 17:58


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Rosanne S. Ranton » 05 Mar 2010 22:42

I andre og tredje klasse (2002/2003) var jeg en skikkelig lesehest og leste mengder av bøker. Og så så jeg filmene. I friminuttene på skolen spilte vi scenene osv. Mer husker jeg ikke^^
Jauda
Brukerens avatar
Rosanne S. Ranton
Magiministerkandidat
 
Innlegg: 279
Registrert: 25 Des 2009 20:45
Bosted: Hjemme


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Alegra rockwille » 09 Mar 2010 08:23

Jeg var 8-9 år første gang jeg så filmene, og det skal faren min få ære for. Det var han som ville se dem :D åsså var jeg 12 da jeg leste den første boka :D
IK Start te æ dør <3
Alegra rockwille
Rumpeldunkkaptein
 
Innlegg: 339
Registrert: 13 Feb 2009 16:04
Bosted: Frosta


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Harriet » 10 Mar 2010 20:48

Søstra mi var Harry Potter-gal når hun var yngre, leste bøkene og så filmene igjen og igjen, så jeg var vel rundt en fire-fem år når jeg satt forran skjærmen med store, skremte øyne og gjømte meg bak stolene med smokk i munnen(Oh Yeah) når det ble for skummelt, begynte ikke og lese bøkene før omtrent et år siden, da jeg var 10-11. Nå har jeg lest alle bøkene mange ganger og har alle filmene :D
This dream must end
This world must know
That we all depend on the beast below
Brukerens avatar
Harriet
Professor Slurs yndling
 
Innlegg: 1322
Registrert: 07 Mar 2010 08:45
Bosted: Et melkespann


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Vila Nephilim » 12 Mar 2010 08:13

Jeg husker jeg fikk den første boka til jul da jeg var ni. Jeg var helt solgt! Husker at mamma leste ett kapittel for oss hver kveld. Til jeg ble utålmodig og begynte å lese selv. Favorittkapitlene mine var nok da de måtte ut i Den Forbudte Skogen. Og Allehelgensaften! Det var gøy!
Vila Nephilim
 



Gå til Harry Potter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron