Re: Ditt første møte med Harry Potter

Her kan dere diskutere bøkene, spillene og filmene.

Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Ella Iselin Howells » 12 Mar 2010 17:13

zJeg husker dessverre ikke helt første gangen .. Men jeg vet hvertfall at jeg så filmene når jeg var 5 ellernoe .
Og så startet pappa å lese 2'ern . Og så fortsatte vi . Vi var alltid like utålmodige på å vente på neste bok .
Noe jeg er litt lei meg for er t vi ikke leste bok 1 ..
Og at pappa leste høyt .. Men det er først nå som jeg leser dem selv, at jeg er helt oppslukt . Nå er det alt jeg leser ..
Bilde
Brukerens avatar
Ella Iselin Howells
Basilisken i Mysteriekammeret
 
Innlegg: 2760
Registrert: 21 Feb 2010 15:10
Bosted: Oslo, Norge


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Lizzie McBrooke » 12 Mar 2010 21:32

I barnehagen lekte jeg, og to gutter Harry, Ronny og Hermine.
Fun!
Min blogg, masse skrift og ..ord.

I'm about to prove 'em wrong.
Brukerens avatar
Lizzie McBrooke
Gullsnopp
 
Innlegg: 487
Registrert: 26 Jul 2009 16:20
Bosted: Scotland


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg DRAGEJENTA » 25 Jul 2010 12:37

Eg ville se en ny film når eg var 5. Så tok eg Harry Potter 2.
Rompeldunk er best
Brukerens avatar
DRAGEJENTA
Gomp
 
Innlegg: 5
Registrert: 10 Jul 2010 23:38
Bosted: I det stolte Norge


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Victoria G Sawery » 28 Jul 2010 13:35

I ca 2001-2002, da jeg var 6-7 år gammel, kjøpte mamma en film. Det var Harry Potter og De Vises Stein. Etter det var jeg obsessed. Mitt første møtet med bøkene var derimot litt senere, da mamma leste bok tre for meg og bror. (:
Victoria G Sawery
Wiltersens Wærste
 
Innlegg: 897
Registrert: 14 Des 2008 22:25
Bosted: Galtvort


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Anna M. Smith » 29 Jul 2010 23:09

Eg så den første filmen på engelsk (pappa hadde kjøpt den) det hva ca. i 2001- 2002 eg va 5-6 år gammel.
Bøkern begynte eg å lese mye seinar en gang på det nermest biblioteket mens eg venta på at båten skulle gå, men før det hadde eg hørt alle på cd. (mange ganga :P )
Mine world, your world, ouer world. Three diffrent things, but still so alike.
Anna M. Smith
 
Innlegg: 2
Registrert: 24 Jul 2010 00:47


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Milly E. Scarlett » 30 Jul 2010 13:12

Jeg fikk den første boka til jul da jeg var seks og mamma ble akurat ferdig med å lese den for meg for den første filmen kom ut.
Brukerens avatar
Milly E. Scarlett
Husnisse
 
Innlegg: 124
Registrert: 14 Des 2008 18:17
Bosted: landsby i England og grifings sovesal


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Toril C Jones » 13 Aug 2010 17:47

Var vel i 2000, eller noko. Alle rundt meg var superhekta på Harry Potter og eg såg ikkje kva det var som var så spesielt med å lese ei bok med eit så merkeleg namn, sjølv om folk prøvde å få meg til å lese bøkene, men eg likte ikkje å lese bøker. Og så i 4. klasse starta læraren vår å lese PS høgt i klassen. Eg var supernegativ, men så snart vi hadde lese eit par sider så var eg berre "Åh, eg må vite meir! Eg må vite meir!" fordi vi las berre sånn ei halv side av gongen, eller noko. Så då fekk mamma tak i dei to første bøkene til meg frå ei veninne av ho. Tok ikkje lang tid før eg var heilt gal etter dei bøkene x) Klarte så vidt å vente på at folk skulle bli ferdig med PoA, og i alle fall ikkje på GoF. Så bøkene til veninna til mor mi ser ganske så herpa ut. Unskyld(a) Så har eg lese bøkene mange, mange gongar etter det (: Var vel ni når vi starta. Ti år i Harry Potter sitt fantastiske univers blir det vel no då.
Toril C Jones
Professor
 
Innlegg: 6878
Registrert: 14 Des 2008 18:01
Bosted: Swansea.


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Violett Laco » 15 Aug 2010 19:24

Jeg fikk de fire første bøkene som da hadde kommet ut, i julegave av min kjære onkel, da jeg var 5 år gammel. Moren min leste vel de 4 første bøkene for meg da, i og med at jeg ikke kunne lese. Senere da den 5-7 boka kom, leste jeg de selv, som den stolte femteklassingen jeg var :D
Jeg oppdaget GS da jeg ved en tilfeldighet søkte på professor Slur på google som 8-åring. Da jeg etter en time eller no hadde fått lest meg i gjennom hva siden handlet om, falt jeg helt pladask og fikk skaffet meg en bruker, som da fikk navnet Ingrid Grang. Etter da at gamleGS falt sammen, fikk jeg meg enda en bruker, og etter det kom Violett Laco, og senere kom da Megan Fiolette Pearl etter at Violett sultet :?

Med andre ord, jeg har virkelig vokst opp med GS :D
Hilsen Violett Laco

Bestill ID-kort, tekst på bilder og hodedolls her!

viewtopic.php?f=9&t=528
Brukerens avatar
Violett Laco
Førsteklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 26
Registrert: 20 Des 2008 20:19


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Moe Alice Rainfall » 22 Aug 2010 00:45

vet ikke hvor gammel jeg var, 6 (herregud, det er 10 år siden xD) eller noe. Da leste mamma den for meg, og vi ga den relativt fort opp, siden vi ikke skjønte noen ting av alle de merkelige ordene og navnene. Siden leste vi den om igjen, og ble ferdig med den litt før film nr. 1 kom ut
den var vi og så på kino noen dager etter at jeg hadde fylt 7 c:
(du får lov og kalle meg Mari)
Brukerens avatar
Moe Alice Rainfall
Psykoblokkhåndterer
 
Innlegg: 2310
Registrert: 08 Mai 2010 13:39


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Alacyn Bane » 22 Aug 2010 13:42

Jeg fikk høre om Harry Potter da jeg gikk i andre klasse. En venn av meg prøvde å overtale meg til å lese bok nr.2, men hun misslyktes fullstendig. Jeg var utrolig skeptisk til bokomslaget og nektet så klart å lese den. Heldigvis så kjøpte mamma meg bok nr.3 neste år og leste den for meg. Og fra den tid så har jeg vært hektet!
Brukerens avatar
Alacyn Bane
Førsteklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 22
Registrert: 21 Aug 2010 23:19



Gå til Harry Potter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron