Re: Ditt første møte med Harry Potter

Her kan dere diskutere bøkene, spillene og filmene.

Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Zelina G. Giles » 24 Aug 2010 16:52

Jeg oppdaget faktisk filmen først - i en alder av.. fem-seks år, tror jeg? Jeg skjønte selvfølgelig ikke så mye av den da, så jeg brydde meg ikke så mye om det. Når jeg flyttet til Norge, fant jeg ut av at pappa hadde den filmen på DVD (Første, ja), og da måtte jeg se den, fordi jeg husket vagt at jeg hadde likt den filmen. Jeg så den, også blei jeg SÅ imponert av filmen at jeg måtte få boka, (Da var jeg sju ^^), jeg leste den ut på et døgn ellernoe, og da MÅTTE jeg ha resten av de. Fikk alle på en gang til julegave det året eller noe.
Everything is Snily and everything hurts.
Brukerens avatar
Zelina G. Giles
Fjærpenn
 
Innlegg: 462
Registrert: 25 Jun 2010 15:09
Bosted: Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Leah Kiowa Laurence » 25 Aug 2010 12:51

Zelina G. Giles skrev:Jeg oppdaget faktisk filmen først - i en alder av.. fem-seks år, tror jeg? Jeg skjønte selvfølgelig ikke så mye av den da, så jeg brydde meg ikke så mye om det. Når jeg flyttet til Norge, fant jeg ut av at pappa hadde den filmen på DVD (Første, ja), og da måtte jeg se den, fordi jeg husket vagt at jeg hadde likt den filmen. Jeg så den, også blei jeg SÅ imponert av filmen at jeg måtte få boka, (Da var jeg sju ^^), jeg leste den ut på et døgn ellernoe, og da MÅTTE jeg ha resten av de. Fikk alle på en gang til julegave det året eller noe.

Du har alltid vært et lesegeni.

Jeg hadde vel sett de fleste filmene, men det var ikke før i tiårs-alderen at jeg ble skikkelig HPfreak. Da leste jeg alle bøkene og TJOHEI!
EKTE KULHET SERVERT PÅ SØLVFAT
Brukerens avatar
Leah Kiowa Laurence
Basilisken i Mysteriekammeret
 
Innlegg: 2766
Registrert: 07 Jul 2010 10:40


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Zelina G. Giles » 25 Aug 2010 14:55

Gjett hvor mange ganger jeg har lest bøkene, a? 8-)
Everything is Snily and everything hurts.
Brukerens avatar
Zelina G. Giles
Fjærpenn
 
Innlegg: 462
Registrert: 25 Jun 2010 15:09
Bosted: Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Annabelle Thorn » 29 Aug 2010 19:22

Ugh, dere har så søte historier om møtene deres x3 Meg? Not so much...

Mitt første møte var da jeg gikk i enten 1. eller 2. Klasse, husker egentlig ikke. Anyway, vennene mine pleide å leke Harry Potter i friminuttene, selv om jeg egentlig holdt meg mest til Yoshi fra Mario-greiene. Jeg syntes de var kjempeteite siden de drev å ropte ut tulleord hele tiden, noe som aldri har helt vært min greie. Jeg holdt nå dette for meg selv, da... Errrr, det blir litt teit å stoppe sånn her så jeg fortsetter med de andre møtene også, jeg... Så det andre møtet var på skolebiblioteket i 4. hvor jeg tok opp en av HP-bøkene, så på den, og kastet den fra meg igjen. Tredje møtet var da jeg var twitard (burn TΔT) og diskuterte med ei venninne hvor Mary Sue Harry var som klarte alt. Fjerde møtet var for ikke så lenge siden da jeg plutselig fikk en impuls til å lese bøkene ut av ingensteder (wtf? oO) og slik ble det til og jeg er nå en fan. ._.
Smaker som fargestifter etter klokken to på ettermiddagen.
Brukerens avatar
Annabelle Thorn
Trollmannshatt
 
Innlegg: 142
Registrert: 22 Aug 2010 13:59
Bosted: Narnia


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Vila Nephilim » 27 Jan 2011 14:40

Min lillesøsters første møte med Harry Potter var da jeg fikk henne til å se filmen. Dubbet. Før jeg leste boka for henne. Skulle jeg ikke ha gjort. Man leser jo alltid boka først!
Vila Nephilim
 


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Inzeckt » 27 Jan 2011 15:35

Mitt første møte med Harry Potter var den gangen da en kammerat av tvang meg med på kino for å se på filmen Harry Potter og de vises stein. Jeg hadde lenge vært stor motstander av konseptet og likte ikke hvordan denne nye tingen tok altfor mye plass i lekebutikken(LOL :D) Men da jeg hadde sett filmen ble jeg helt OPPHENGT i det^^. Jeg kjøpte meg de 4 første bøkene og begynte å lese de, etter det har jeg sett alle filmene x antall ganger ( alle på premiere på kino ) og lest alle bøkene over 30 ganger hver :P
Inzeckt
Andreklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 32
Registrert: 27 Jan 2011 15:20


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Ginah Clearwater » 14 Jul 2011 15:24

Når jeg gikk i 1. klasse hadde jeg en bestevenn, som var hekta på det. Så vær gang vi lekte sammen(hver dag), måtte vi enten se på Harry Potter filmer eller leke Harry Potter. Så viste seg at vi hadde nr. 1 og 2 hjemmet. Så jeg så på filmene og ble fascinert. Sa hele tida til mamma "Ikke kast dem eller lån dem bort, siden jeg skal vise dem til barna mine" x] Hahah. Etter det begynte jeg å lese bøkene og se de andre filmene og da ble jeg helt hekta.
Ginah Clearwater
Gomp
 
Innlegg: 6
Registrert: 12 Jul 2011 22:14


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Vila Nephilim » 14 Jul 2011 22:04

Jeg fikk første boka julen 1999 av mamma. Da var jeg ni år, og var absolutt ikke så flink til å lese som frøken Giles her. Mamma sa at det er visst en veldig fin bok og at den minner veldig om Roald Dahls historier. Jeg har vært fan av Roald Dahl siden... jeg husker ikke. Men det skulle vise seg at jeg ville like Harry Potter enda mer enn Roald Dahls historier.
Hun leste boka for meg og broren min på senga, og da hun var ferdig med første boka kjøpte hun den neste straks den kom ut på norsk og leste den og for oss! Jeg husker jeg tok fram første boka og leste favoritt-bitene alene ^^
Tredje boka fikk ikke mamma lest ferdig. Men vi fikk med oss at det skulle komme Harry Potter-lego, og det var gøy, men da vi fikk høre at det skulle bli film var jeg helt i hundre! Haha, husker hun ene lederen fra sommercamp, som leste tredje boka høyt for oss når vi skulle legge oss, hun syntes jeg så ut sånn som hun så for seg Hermine. Bustete hår og veldig bokorm, med briller. Husker ikke om det ble sagt i bøkene om hun hadde briller eller ikke, men det var nå det hun sa...
Jeg og mamma har alltid sammenlignet oss selv og folk vi kjenner med karakterer vi leser om og sånn. Men det vi sa om at stefaren min er Gygrid stemmer fortsatt. ^^ Han hadde en diger edderkopp i hjørnet i gangen som han foret med fluer som han fanget til henne og kalte henne Veronika.
Uansett. Tilbake til tema... Dette var mitt første møte med Harry Potter, og jeg er stolt av å si at jeg elsker de bøkene. Og filmene. Og musikken. Hele Harry Potter-universet!
Vila Nephilim
 


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Julla Lotus » 21 Jul 2011 23:46

Mamma leste første boken for meg før den første filmen kom ut, da jeg var seks. ville på død og liv være med storebroren min på kino, men fikk ikke lov til å se filmen uten å ha lest boken først. Så mamma leste boken for meg, mens jeg satt med post-itlapper og tegnet alle karakterene etter hvert som de ble beskrevet. husker det kjempegodt! :D
Helst ikke.
Brukerens avatar
Julla Lotus
Zonko morobutikk
 
Innlegg: 1003
Registrert: 06 Des 2010 18:38
Bosted: Hogwarts


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Chin Akita » 27 Jul 2011 03:08

Jeg hadde sett noen Harry Potter filmer uten stor fascinasjon, men så så jeg som 13åring halvblodsprinsen på kino og først da skjønte jeg hvor bra og fascinerende Harry potter universet egentlig er. Etter det, så jeg alle filmene og nå holder jeg på og lese bøkene.
Chin Akita
 
Innlegg: 1
Registrert: 27 Jul 2011 01:32



Gå til Harry Potter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron