Feil i filmene

Her kan dere diskutere bøkene, spillene og filmene.

Re: Feil i filmene

Innlegg Zelina G. Giles » 15 Jun 2011 23:55

Nå har jeg vært lat og ikke lest forumet, så sorry hvis noen har sagt dette før.

PS. Når Ronny og Harry er på vei i Galtvortekspressen, så bytter Ronny på å ha sideluggen sin mot høyre og venstre.

Den første filmen, under velkomstfesten. Etter at alle har blitt valgt, og Harry går til plassen sin.. Urgh.. Han bytter på hvilken side av bordet han sitter på, og hvilke folk han sitter med diverse ganger.

PoA. Når Sirius skal rømme på Bukknebb, er bakken Bukknebb tar fart på ren. Når Harry og Hermine løper tilbake, er det samme området dekket av blader.

GoF. Etter den andre prøven, når Hermine snakker med Harry, bytter de på hvilket håndkle de er tullet inn i. Først har Hermine det blå, og Harry det hvite. Så får Harry et lyseblått ett, og Hermine et rosa.
Everything is Snily and everything hurts.
Brukerens avatar
Zelina G. Giles
Fjærpenn
 
Innlegg: 462
Registrert: 25 Jun 2010 15:09
Bosted: Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry


Re: Feil i filmene

Innlegg Marcell Wright » 11 Feb 2012 20:25

Vet ikke om noen har sagt det allerede.. Uansett, i DH, part 1, kan man se det venstre øret til Frank - etter at han skal ha "mistet" det. Det er når Fred og Frank sitter på taket og Frank snur hodet mot Fred.
Bilde
Brukerens avatar
Marcell Wright
 
Innlegg: 1
Registrert: 11 Feb 2012 18:46
Bosted: Hogwarts


Re: Feil i filmene

Innlegg Lucien Z. Scabior Wrath » 14 Feb 2012 22:59

Jeg også, lat. Men det med arret er jo helt klart en stor feil. Det er jo ikke flyttbart og det der. Men det endrer jo litt, forholdet når Draco og Harry ikke møttes før i førsteboken. Og forvekslinger i replikkene og ja. Og det er alt for lett og se de falske ørene til Nilus, ja. I tillegg har jeg flere ganger trykket på pause i filmene og oppdaget kameraer, vist det hører til her.
Bilde
- Lucien Z. Scabior Wrath
- Aderyn Grady
Brukerens avatar
Lucien Z. Scabior Wrath
Tanketank
 
Innlegg: 529
Registrert: 06 Jan 2011 16:17
Bosted: The beard of Albus Doumbledore.


Re: Feil i filmene

Innlegg Maureen Trecker » 15 Mar 2012 23:59

Var lat, gadd ikke lese hele. Så jeg vet ikke om det er nevnt før. Noe som plager meg, er hippogriff-scenen i PoA. I boken er det "dusin", mens i filmen er bare en.
How come Ravenclaw is so much better than all of the other houses? This question is actually rhetorical, I just wanted to draw attention to the fact.
Brukerens avatar
Maureen Trecker
Ollivanders tryllestaver
 
Innlegg: 357
Registrert: 28 Nov 2011 13:16
Bosted: Freia sjokoladefabrikk


Re: Feil i filmene

Innlegg Tidus Phoenix De Angeles » 16 Mar 2012 16:31

Åh, for et strålende emne! Kommer masse godt med når jeg skal sammenligne bok og film av Dødstalismanene!

Noe av det jeg savner mest er et par av scenene mot slutten. I Ildbegeret, når Harry er på kontoret til Humlesnurr og forteller om hva som skjedde på gravplassen, og senere når han er på sykestua, og Slur og Sirius må ta et oppgjør med hverandre. Det er episkt.

Og i Halvblodsprinsen, når alle er samlet i sykestua mot slutten, og Fleur har sitt moment: "Hva mener dy med det? Skylle gifte?" ogog "Dy tror jeg bryr meg om hvordan 'an se ut? Tenk jeg tror jeg er pen nok for to. Disse arr, de viser at min mann, 'an er en tapper mann." Eller noe slikt. Åh, jeg elsker den scenen!
"Lykken er to puffer."
Tidus Phoenix De Angeles
Polyksir
 
Innlegg: 3734
Registrert: 01 Jan 2009 14:19
Bosted: Le Café Musain


Re: Feil i filmene

Innlegg Sander12348 » 22 Mar 2012 22:23

Er ikke sikker på om denne er nevnt før, men i HP 1 da Harry har blitt valgt til Griffing og har satt seg ned så sitter han aller først med Ron. Men plutselig sitter han visst ved siden av Hermine på andre siden av bordet.

(PS: min første post her på forumet :D )
"I like a quiet life, you know me" - Harry Potter
Sander12348
Gomp
 
Innlegg: 6
Registrert: 22 Mar 2012 17:51


Re: Feil i filmene

Innlegg Lucien Z. Scabior Wrath » 26 Mar 2012 21:11

Akk, ja. Og det faktum at Harry har et arr i pannen. Det er glemt alt for ofte.
Bilde
- Lucien Z. Scabior Wrath
- Aderyn Grady
Brukerens avatar
Lucien Z. Scabior Wrath
Tanketank
 
Innlegg: 529
Registrert: 06 Jan 2011 16:17
Bosted: The beard of Albus Doumbledore.


Re: Feil i filmene

Innlegg susiar » 03 Apr 2012 17:28

Jeg syntes det er utrolig gøy og lete etter feil i filmene, i hvertfall i Harry potter når man har lest bøkene først.. :evil: Men man kaln heller ikke forvente så stort fra filmene at det skal være nøyaktig fra bøkene helle, uansett om man kunne ønsket det.
Ella Iselin Howells skrev:Film er film og bok er bok. Vi kan egentlig ikke forvente annet. Men selv jeg må innrømme at det er gøy å sitte å lete etter feil i filmene. Synes du og? Snakk om det her da vel 8]
Susiar. hjelper deg hvis det er noe:D
Brukerens avatar
susiar
Tredjeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 40
Registrert: 14 Mar 2010 16:25
Bosted: der hvor jeg hører hjemme


Re: Feil i filmene

Innlegg Sara Sibir » 04 Apr 2012 19:03

jeg fant et bilde som beskriver noe veldig bra Bilde
BildeBildeBildeBilde
Sara Sibir
Syvendeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 89
Registrert: 02 Aug 2011 10:47
Bosted: Galtvort


Re: Feil i filmene

Innlegg Moe Alice Rainfall » 02 Mai 2012 10:49

^filmskaperne kunne jo ikke noe for at hele skuespiller ansembelet ble truffet av 1-2-3 alle skuespillerne ser perfekt eut formlen u__u

posty nummer 2000 i det forumet her
(du får lov og kalle meg Mari)
Brukerens avatar
Moe Alice Rainfall
Psykoblokkhåndterer
 
Innlegg: 2310
Registrert: 08 Mai 2010 13:39



Gå til Harry Potter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

cron