Feil i filmene

Her kan dere diskutere bøkene, spillene og filmene.

Feil i filmene

Innlegg Ella Iselin Howells » 21 Nov 2010 01:41

Film er film og bok er bok. Vi kan egentlig ikke forvente annet. Men selv jeg må innrømme at det er gøy å sitte å lete etter feil i filmene. Synes du og? Snakk om det her da vel 8]
Sist endret av Ella Iselin Howells den 21 Nov 2010 02:32, endret 1 gang
Bilde
Brukerens avatar
Ella Iselin Howells
Basilisken i Mysteriekammeret
 
Innlegg: 2760
Registrert: 21 Feb 2010 15:10
Bosted: Oslo, Norge


Re: Feil i filmene

Innlegg Channe » 21 Nov 2010 02:28

.. Jeg kunne ha snakket om dette i timevis, fordi jeg og Irene brukte liek 2-3 timer på bare en film. XD Men ting som er lol, er at de glemmer å sette på arret til Harry, De bytter ut folk som skal gjøre/Si ting.. :D
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Feil i filmene

Innlegg Ella Iselin Howells » 21 Nov 2010 17:22

Oh. Ja, arret hans er forskjellig HELE TIDEN. Noen ganger er det til venstre i panna, andre ganger høyre. Det er HVERTFALL forvirrende. Og så er det forskjellige størrelser og fasonger på de også.
Bilde
Brukerens avatar
Ella Iselin Howells
Basilisken i Mysteriekammeret
 
Innlegg: 2760
Registrert: 21 Feb 2010 15:10
Bosted: Oslo, Norge


Re: Feil i filmene

Innlegg Channe » 21 Nov 2010 20:23

Kan de ikke bare tatovere det på, lol. XD
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Feil i filmene

Innlegg Channe » 22 Nov 2010 23:59

Motsatt.

Meh, men Dudleif skal ha blondt hår, daaa!! : (((((((((( og Snilehorn skal ha sånn.. bart...
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Feil i filmene

Innlegg Channe » 23 Nov 2010 02:40

Yeah.. og Harry skal få Lynkilen i starten av treern, ikke i slutten. xD
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Feil i filmene

Innlegg Pynasta Kandarin » 23 Nov 2010 19:49

I firern, når harry blir tatt på fersken med hodet i tanketanken på humlesnurrs kontor, så i boka, er det noe sånt som ; "Nå er det på tide å komme tilbake harry!" Ellernoe... Og veldig vennlig egentlig... Ifilmen blir humlesnurr dritsur... Savner han som var Albus i eneren... han passet mye bedre til rollen.
Du kan, du burde bare ikke.
Brukerens avatar
Pynasta Kandarin
Professor Slurs yndling
 
Innlegg: 1589
Registrert: 08 Feb 2010 14:56
Bosted: Trondheim


Re: Feil i filmene

Innlegg Channe » 23 Nov 2010 19:55

Enig. XD

Og i den første prøven skal han jo bare fly rundt i banen, ikke utenfor.. ._.
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Feil i filmene

Innlegg Pynasta Kandarin » 24 Nov 2010 16:44

Ja, de glemmer detaljer, og overdriver de viktige tingene.
Du kan, du burde bare ikke.
Brukerens avatar
Pynasta Kandarin
Professor Slurs yndling
 
Innlegg: 1589
Registrert: 08 Feb 2010 14:56
Bosted: Trondheim


Re: Feil i filmene

Innlegg Channe » 24 Nov 2010 17:54

*kopiere fra bloggen.. xd* Dette er fra HP 7 del 1, så ikke les hvis du ikke vil vite noe.

Starten var trist og sånn, men jeg ville så gjerne sett mye mere av Dumlingene når de drar. Det er liksom. bare noen sekunder,. og så er de borte. Dudleif sa ikke engang Takk til Harry, noe som faktisk er et vendepunkt i det 17 års anstrengte forholdet mellom dem.

Nå skal jeg skrive opp ei liste over feil og mangler.. :D:D Og dette kommer til å bli ei lang liste, lol. xD

- Liker ikke håret til Narcissa, nettopp fordi hun ikke så pen ut i det.

- Noldus og Krynkel er begge søte i filmen, men altfor dårlig animert. I nr 2 er det lagt så mange detaljer på Noldus, noe som gjorde han så ekte og levende. Vi får ikke sett mye av Krynkel thou, men han så ihvertfall ut som en liten, blå potet i denne filmen.

- Graven til Humlesnurr var kjempestygg. Jeg hadde sett for meg en .. skikkelig pen grav. Noe Disney-inspirert. :(

- Slutten ble helt feil for meg, selv om jeg visste når den kom. Greit at Noldus dør, men jeg syns vi skulle få sett at Harry spør Olivander om Oldstaven først, så kan Voldemort ta den fra Humlesnurr. Det hadde gjort slutten så mye mer spennende.

- Når de finner ut hvem RAS er blir den litt for tilfeldig. Liksom: Oii, det er jo RAS! Publikum: Wtf? Og så leser de liksom den lille beskjeden vi får se i slutten av seksern. Der hadde flashback passet perfekt.

- De kunne droppet flashbacken av at Humlesnurr dør, og heller erstattet det med det jeg nevnte ovenfor.

- Xenofilius virket bare.. sykt pedo istedenfor weird... menmen.. jeg mislikte det med at de droppet det.. hornet som kunne sprenges når som helst, som Hermine er så redd for.

- Jeg trodde også huset skulle være rundere.. XD

- Jeg så ikke noe kjemi mellom Gulla og Harry...

- Jeg hater at de droppet at Pittelpytt ikke drepte seg selv. Han kunne i det minste dødd.

- Jeg hadde sett for meg kjelleren i Malfanghuset mye mindre og mørkere. Det så jo koselig ut.. ._.

- De har droppet helt at Tommy Ding faktisk var sammen med Klotak.

- Hvor ble av radioprogrammet Pottervakt? Eller kommer det kanskje i del 2..?

- De dropper at Lupus tilbyr seg å være med dem.

- De har ikke engang tenkt på at Dult er metamorfmagus.

- Harry skal liksom bli glad når Ronny nevner brylluppet, ikke pissforbanna.

- Jeg syns Harry har altfor mange utbrudd i filmen. Han skal liksom prøve så godt han kan for å holde ting innne (fram til krangelen med Ronny og når han stikker da, ofc.)

- Hermine gråt for mye :>

- Det var veldig forvirrende å skjønne hvem som var den og den dødseteren i starten av filmen.. ._.

- Når ble Nilus ttly bitchwhore???: *Reiser seg skikkelig opp og skuler på dødsetere* He's not here, losers!

- Jeg ville sett litt av Galtvort, egentlig..

- Filmmusikken var helt døv. Jeg la så vidt merke til den, og den hadde ikke den magiske piffen John Williams har. Musikken til Williams er Harry Potter musikk. Det er det ikke noe av i denne.

- Filmen er generelt sånn.. gråtonete, akkurat som nr 6, med overdrevent humor, så man kan ikke skille mellom om det skal være barnefilm eller ungdomsfilm.

- Filmen er ikke for elleveåringer, definitivt.. ._.

- Nakenscenen var ttly POINTLESS! Yates, ikke synk likt lavt som Twilight, da, værsåsnill! x.x Skjønner at dette er Ronny's innerste tanker, but still. Naken trengte de ikke å være for å kline.

- Jeg trodde det som kom ut av medaljongen var mye... mindre.

- Greit om Harry ikke var forkledd som Basse Wiltersen, men de kunne i det minste ha med Ronny's unnskyldning om den sykdommen/alvorlige feberen. Du vet, Ghulen.

- Ville så gjerne at scenen i magidepartementet var skumlere, egentlig, og mer magibruk. Om de først skal ha et oppgjør med Uffert, bør de bruke massemasse magi :D Og desperantene var ikke skumle engang :(

- De drar ikke innom foreldrene til Dult etter å ha krasjet med motorsykkelen.. : (

- Det er ikke Snatchers, det er Death eaters!!!11

- Slur så ut som en brun hund med prinsessekrøller. :>

- Hedvig's død var vel ok med tanke på publikumet, but still.. ugler er ikke supersmarte heller.

- Oversettelsene var helt teite. Feile navn, og de skrev Ron, og ikke Ronny.

- Ville ha en lengre tur med Harry og Sølvhinden.. :(((((((

- Krumm var ikke under brylluppet og klikka mongo for smykket til Xenofilius T_T

- Ville vite mer om Humlesnurr's bakgrunn.
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11



Gå til Harry Potter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester

cron