Pottermore

Her kan dere diskutere bøkene, spillene og filmene.

Hvilket hus kom du i på Pottermore?

Griffing
12
26%
Håsblås
11
23%
Ravnklo
8
17%
Smygard
16
34%
 
Antall stemmer : 47

Re: Generelt alt om Harry Potter....

Innlegg Amina McGobbley » 23 Jun 2011 18:23

Dette blir veldig spennende :)

Stephanie W Larcita skrev:Noen som forresten har klart å fått mailen sin registrert? :?


Nei, jeg får ikke registrert mailen min, trykker på "submit your email", men det kommer ikke opp noe felt hvor jeg kan skrive inn mailadressen min...
Proud Hufflepuff for ever and ever! Yellow and black is fantastic and thats why it rocks!
Brukerens avatar
Amina McGobbley
Blæreball
 
Innlegg: 794
Registrert: 14 Des 2008 17:51
Bosted: Håsblås oppholdsrom, ellers Melrose i Skottland


Re: Pottermore

Innlegg Marck Carhal » 23 Jun 2011 23:38

Virker nesten som et gigantisk GS-prosjekt...

"In the new website, the storyline will be brought to life with sumptuous newly-commissioned illustrations and interactive ‘Moments’ through which you can navigate, starting with the first book, Harry Potter and the Philosopher’s (Sorcerer’s) Stone. On entering, you choose a magic username and begin your experience. As you move through the chapters, you can read and share exclusive writing from J.K. Rowling, and, just as Harry joins Hogwarts, so can you. You visit Diagon Alley, get sorted into a house, cast spells and mix potions to help your house compete for the House Cup."
Ka du syns om aksjekursan?
Marck Carhal
Klysekulemesteren
 
Innlegg: 5381
Registrert: 23 Des 2009 00:57
Bosted: Der Ingen Skulle Tru At Nokon Kunne Bu


Re: Pottermore

Innlegg Moe Alice Rainfall » 23 Jun 2011 23:46

^sounds amazing o,o
(du får lov og kalle meg Mari)
Brukerens avatar
Moe Alice Rainfall
Psykoblokkhåndterer
 
Innlegg: 2310
Registrert: 08 Mai 2010 13:39


Re: Pottermore

Innlegg Channe » 24 Jun 2011 01:06

Ahahah, screw GS, here is Pottermore!

...nneida :)
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Pottermore

Innlegg Marck Carhal » 24 Jun 2011 01:18

Men jeg tviler på at pottermore blir like åpent og fritt som GS, og (hvis det blir noe a la en RPG-side) så lurer jeg på hvordan de skal takle personene som har mindre kjennskap til HP-universet (hvis meninga er å skape et fullstendig HP-univers, der man ikke bare får sett verden fra Harrys perspektiv, men fra den vanlige mann på gata).
Ka du syns om aksjekursan?
Marck Carhal
Klysekulemesteren
 
Innlegg: 5381
Registrert: 23 Des 2009 00:57
Bosted: Der Ingen Skulle Tru At Nokon Kunne Bu


Re: Pottermore

Innlegg Zelina G. Giles » 24 Jun 2011 10:51

Lurer selv på om det blir en RPG side eller ikke.

"On entering, you choose a magic username and begin your experience."

Kan man da bruke for eksempel navnet man har på sin karakter her på GS eller noe i den duren, eller blir det noe sånt som "bigbooi3958868"? Hadde likt det om man kunne lage sin egen karakter og personlighet til den der også.
Everything is Snily and everything hurts.
Brukerens avatar
Zelina G. Giles
Fjærpenn
 
Innlegg: 462
Registrert: 25 Jun 2010 15:09
Bosted: Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry


Re: Pottermore

Innlegg Tidus Phoenix De Angeles » 29 Jun 2011 11:47

Jeg gleder meg! :mrgreen: Sitter og vurderer om jeg (forutsatt at det blir en RPG-side) skal bruke en av GS-karakterene mine, evt. en foreløpig ikke-eksisterende slektning av dem.
"Lykken er to puffer."
Tidus Phoenix De Angeles
Polyksir
 
Innlegg: 3734
Registrert: 01 Jan 2009 14:19
Bosted: Le Café Musain


Re: Pottermore

Innlegg D.Umbridge » 30 Jun 2011 21:39

Har "generelt om Harry Potter" blitt erstattet med "pottermore", eller går alt under det samme (med tanke på det første innlegget i tråden)? Dette innlegget er ikke helt passende for tråden "pottermore", men for "generelt om Harry Potter".
Jeg og noen andre skal ha en Harry Potter quiz, med et ganske høyt nivå, hvor alle skal komme med 10 spørsmål hver.
Noen som har forslag? De må være vanskelige, men ikke for detaljerte.
‎"The mudblood is talking to Kreacher, Kreacher will pretend he cannot hear.."
D.Umbridge
Tredjeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 48
Registrert: 23 Jan 2011 01:44
Bosted: Trondheim


Re: Pottermore

Innlegg D.Umbridge » 30 Jun 2011 23:18

Stephanie W Larcita skrev:
D.Umbridge skrev:Har "generelt om Harry Potter" blitt erstattet med "pottermore", eller går alt under det samme (med tanke på det første innlegget i tråden)? Dette innlegget er ikke helt passende for tråden "pottermore", men for "generelt om Harry Potter".


Ja, vi sier det siden den "generelt om hp" tråden ikke var særlig aktiv før. Bedre å bare ha en plass man kan diskutere om Pottermore. Dette virker jo tydeligvis som noe stort! ^^

Du kan jo spørre noen om det du lurer på i andre tråder, eller lage en tråd selv? Jo, hadde vært digg med en tråd som het var noe harry potter quiz greier. Evt. spørr om spørsmål angående de litt mindre karakterene som f.eks. faren til Luna Lovegood, Arthur/Molly Weasley, osv. (:

Planen var å spørre i en passende tråd, problemet var bare at det ikke fantes noen.
Jeg tenkte egentlig at det var lite vits i å opprette en egen tråd for ét spørsmål, derfor hadde det vært greit med en generell tråd om Harry Potter slik at emner ikke flyter i hverandre. Men jeg får kanskje vurdere å opprette en tråd likevel ;)
‎"The mudblood is talking to Kreacher, Kreacher will pretend he cannot hear.."
D.Umbridge
Tredjeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 48
Registrert: 23 Jan 2011 01:44
Bosted: Trondheim


Re: Pottermore

Innlegg Moe Alice Rainfall » 31 Jul 2011 09:30

har du huska på tidsforskjellen?
(du får lov og kalle meg Mari)
Brukerens avatar
Moe Alice Rainfall
Psykoblokkhåndterer
 
Innlegg: 2310
Registrert: 08 Mai 2010 13:39



Gå til Harry Potter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester

cron