Re: Favoritt karakterer i HP- bøkene.

Her kan dere diskutere bøkene, spillene og filmene.

Re: Favorittkarakterer i HP bøkene.

Innlegg D.Umbridge » 29 Jan 2011 01:10

^ Støttes.

Moe Alice Rainfall: det er jo en liten forskjell på bli drept AV et slør og det å bli "stunned" (finner ikke det norske ordet) og deretter dratt inn i sløret. Det er tross alt ikke sløret som tar avada kedavra på han...
Så hvorfor er døden til Sirius tragisk og patetisk? Er det ikke en verdig død og dø i en duell hvor han prøver å skape en bedre verden ?
Og gi meg én god grunn som tilsier at Sirius ikke er modig
‎"The mudblood is talking to Kreacher, Kreacher will pretend he cannot hear.."
D.Umbridge
Tredjeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 48
Registrert: 23 Jan 2011 01:44
Bosted: Trondheim


Re: Favorittkarakterer i HP bøkene.

Innlegg Evelyn Moreau » 29 Jan 2011 09:03

Men det står ikke nevnt i bøkene at Beatrix bruekr Avada Kedavra elns. om jeg ikk etar grundig feil.
You're just as sane as I am. -Luna Lovegood
Brukerens avatar
Evelyn Moreau
Ministerkandidat
 
Innlegg: 257
Registrert: 25 Apr 2010 09:46


Re: Favorittkarakterer i HP bøkene.

Innlegg Pynasta Kandarin » 29 Jan 2011 10:34

Jessica Brave skrev:Men det står ikke nevnt i bøkene at Beatrix bruekr Avada Kedavra elns. om jeg ikk etar grundig feil.


Jeg tror faktisk at det står noe sånt som "en ukjent formel med rødt lys" ellerno... Og da er det kanskje en lammevåde. Det er i filmene det er avada, for at de som ser på, og ikke har lest bøkene, faktisk skaal oppfatte at han er død.
Du kan, du burde bare ikke.
Brukerens avatar
Pynasta Kandarin
Professor Slurs yndling
 
Innlegg: 1589
Registrert: 08 Feb 2010 14:56
Bosted: Trondheim


Re: Favorittkarakterer i HP bøkene.

Innlegg Inzeckt » 29 Jan 2011 10:45

Pynasta Kandarin skrev:
Jessica Brave skrev:Men det står ikke nevnt i bøkene at Beatrix bruekr Avada Kedavra elns. om jeg ikk etar grundig feil.


Jeg tror faktisk at det står noe sånt som "en ukjent formel med rødt lys" ellerno... Og da er det kanskje en lammevåde. Det er i filmene det er avada, for at de som ser på, og ikke har lest bøkene, faktisk skaal oppfatte at han er død.



Jeg tror faktisk det står mere slik som dette " Den neste lammestrålen traff han rett i brystet ". Eller noe lignende, tar jeg ikke helt feil har J.K gjort det slik at det skal komme frem at det er en Lammevåde.
Inzeckt
Andreklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 32
Registrert: 27 Jan 2011 15:20


Re: Favorittkarakterer i HP bøkene.

Innlegg Pynasta Kandarin » 29 Jan 2011 10:51

Inzeckt skrev:
Pynasta Kandarin skrev:
Jessica Brave skrev:Men det står ikke nevnt i bøkene at Beatrix bruekr Avada Kedavra elns. om jeg ikk etar grundig feil.


Jeg tror faktisk at det står noe sånt som "en ukjent formel med rødt lys" ellerno... Og da er det kanskje en lammevåde. Det er i filmene det er avada, for at de som ser på, og ikke har lest bøkene, faktisk skaal oppfatte at han er død.



Jeg tror faktisk det står mere slik som dette " Den neste lammestrålen traff han rett i brystet ". Eller noe lignende, tar jeg ikke helt feil har J.K gjort det slik at det skal komme frem at det er en Lammevåde.

Jeg tror også det går an å dø av lammevåder, hvis de treffer deg i brystet, og er kraftige nok.
Når MC Snurp ble truffet av to/tre på en gang, i brystet, så var de kjempe bekjymra, og de var ikke sikker på om hun klarte seg i det hele tatt. "To/tre lammere rett i brystet! I hennes alder!" <--- Sånn ca.
Du kan, du burde bare ikke.
Brukerens avatar
Pynasta Kandarin
Professor Slurs yndling
 
Innlegg: 1589
Registrert: 08 Feb 2010 14:56
Bosted: Trondheim


Re: Favorittkarakterer i HP bøkene.

Innlegg Inzeckt » 29 Jan 2011 10:59

Ja, i den situasjonen sier jo madam Pomfritt at det var en mirakel at hun ikke døde:D Så tror det skal kunne gå ann å dø av en lammevåde som treffer deg midt i hjerte:D
Inzeckt
Andreklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 32
Registrert: 27 Jan 2011 15:20


Re: Favorittkarakterer i HP bøkene.

Innlegg Pynasta Kandarin » 29 Jan 2011 11:38

Og derfor kan det jo hende at Sirius allerede var død da han falt gjennom, jeg mener, Bellatrix er da en ganske flink/kraftig heks. Så, han ble ikke drept av forhenget ihvertfall, han bare var så nære, at når han døde, falt han gjennom, ellerno...
Du kan, du burde bare ikke.
Brukerens avatar
Pynasta Kandarin
Professor Slurs yndling
 
Innlegg: 1589
Registrert: 08 Feb 2010 14:56
Bosted: Trondheim


Re: Favorittkarakterer i HP bøkene.

Innlegg Inzeckt » 29 Jan 2011 16:11

Marion Bother skrev:
Pynasta Kandarin skrev:Og derfor kan det jo hende at Sirius allerede var død da han falt gjennom, jeg mener, Bellatrix er da en ganske flink/kraftig heks. Så, han ble ikke drept av forhenget ihvertfall, han bare var så nære, at når han døde, falt han gjennom, ellerno...


Sirius er over hodet ikke så svak at han ville dødd av EN lammevåde. Det ville være direkte nedverdigende.
I boka står det at han dukket unna den røde lysstrålen. Han roper til Bellatrix at hun kan klare bedre enn det. "The second jet of light hit him squarely on the chest."
Så om det var sløret som drepte ham, eller om det var formelen vet vi ikke.
Var det sløre så må jeg si meg enig i at det er en utrolig teit måte å dø på. Når du leser om Sirius forventer du at han til og med skal gjøre noe spektakulært ut av døden sin, men den gang ei.



Jeg mener det er en spektakulær død, kanskje ikke direkte, men inndirekte.Han har fått ordre av Humlesnurr om å holde seg på Grimholdsplass 12, men når han hører at Harry er i fare vil han offre alt for å redde han fra dødseterene. Han dør i et kammer som heter "dødskammeret" og han oppnår det han kom for å gjøre, nettopp å redde Harry, som betyr alt for Sirius. Hvis ikke det er en verdig død å dø for å redde noen man setter høyere enn noe annet på jorden så vet ikke jeg.
Inzeckt
Andreklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 32
Registrert: 27 Jan 2011 15:20


Re: Favorittkarakterer i HP bøkene.

Innlegg Inzeckt » 29 Jan 2011 16:52

Marion Bother skrev:Han gjorde ikke det heller. Alle, unntatt han og Bellatrix hadde sluttet å sloss før han døde. Han døde i et forsøk på å være kjepphøy.



Det er hvertfall teit å si da, skulle han bare lagt fra seg tryllestaven når Humlesnurr kom da eller? Nei, han var i en duel, og når en så kraftig trollmann sloss mot en så kraftig heks, kan man ikke gjøre annet enn å følge med, jeg tipper han ikke visste at Humlesnurr var der engang. Du skjønner hadde han gått å gjemt seg eller lagt fra seg tryllestaven, hadde ALLE klaget på at han ga seg i duellen, istedet for det dere gjør nå, nettopp å klage på hvordan han døde! Alle kan ikke være fornøyde og man trenger to stykker for å duelere , er ikke bare en som kan bestemme seg for at nå duelerer vi ikke mer !
Inzeckt
Andreklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 32
Registrert: 27 Jan 2011 15:20


Re: Favorittkarakterer i HP bøkene.

Innlegg Inzeckt » 29 Jan 2011 18:36

Marion Bother skrev:Poenget mitt var ikke "ÅH!!! HUMLA KOM! BORT MED STAVENE!" Sirius kom sammen med Humlesnurr om jeg ikke husker feil. Poenget mitt var at han døde ikke fordi han ville redde Harry. Han døde fordi både han og Bellatrix har hatt en familiefeide. Bellatrix ga seg heller ikke, selv om alle andre forsvant. Hun ville ta livet av Sirius og Sirius ville ta livet av henne. Så å påstå at det var en heltemodig død er feil.
Det var en jækla dumdristig død.


Sirius kom sammen med de andre, Humlesnurr dukket opp senere, etter å ha vært på Grimholdsplass 12 og "forhørt" Krynkel, men jeg mener nå det var en verdig død :D
Inzeckt
Andreklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 32
Registrert: 27 Jan 2011 15:20



Gå til Harry Potter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester

cron