Desmond er russisk, og det har han vært siden fra før jeg begynte på siden her. However, jeg tenkte selv over at han i grunn egentlig skulle ha gått på Durmstrang. Men etter å ha tenkt litt bestemte jeg meg for at moren selv har gått på Galtvort (Ravnklo), ettersom hun vokste opp i England og senere flyttet til Russland etter hun ble gift. Hun hadde selv en god tid på Galtvort og er en tilhenger av Albus Humlesnurr, så foreldrene til Des tok et valg om å sende ham til Galtvort i stedet for Durmstrang. En annen grunn til dette, er fordi moren selv mente det kunne være bra for ham å gå på en skole med folk som var halvblods og gompefødte, slik at han ikke utvikler en negativ holdning til alle som ikke er fullblods. Det er min grunn, at least. Selv synes jeg den er valid enough. Des er heller ikke den eneste russeren på Galtvort.
MEN! Jeg ser hva du mener og selv ser jeg ingen grunn for at amerikanere/kanadiere (eventuelt folk fra Sør-Amerika) skal gå på Galtvort. Spesielt dersom de ikke har noen som helst tilknytning til skolen. Det blir også en lang reise frem og tilbake? (Selv ved bruk av magisk transport. Og Narcissa Malfoy synes Durmstrang var for langt borte til at Draco skulle få gå på skole der. Så avstand har vel noe å si for magikere også.) Jeg tenker også at siden mange land har en egen magiskole, gir det mest mening å gå der dersom du bor i samme landet. Though, jeg skal ikke være så pirkete på unntak selv, med tanke på min egen karakter.