Hva synes du om den nye filmen?

Her kan dere diskutere bøkene, spillene og filmene.

Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Esmeralda Asimka » 18 Jul 2009 12:11

Ja, her kan man skrive det man mener om den nye filmen, for de som har sett den da :)

Jeg synes at filmen mangla handling, og besto veldig mye av bare forskjellige hendelser. Den var også ganske dårlig lagd, og mye av det som var der så veldig animert ut. Det var ikke så mye på den boka til halvblodsprinsen, noe som faktisk er temaet, og døden til Humlesnurr var litt dårlig og. Hvem kan falle over hundre meter, og allikevel så er kroppen like hel? Mange av detaljene fra boka forsvant også.

Veldig mye kritikk, I know, men det er hva jeg mener om den
Brukerens avatar
Esmeralda Asimka
Wiltersens Wærste
 
Innlegg: 975
Registrert: 14 Des 2008 14:06


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Sidra Vind » 18 Jul 2009 12:30

Jeg syns filmen var ganske god, jeg ble ikke skuffet slik som i femmeren - nummer 5 var virkelig en nedtur.
Filmen i seg selv denne gangen var god underholdning, en del av humoren var bra, og jeg liker at de tar med "ekle" scener med blod etc, uten at det blir kvalmt.Petrea og Lavendel var flotte i rollene, de sto til forventningene. Petrea, jeg liker henne. Morobutikken var.. moro. Den fikk de skikkelig bra til, akkurat slik jeg så det for meg.

Men allikevel satt jeg ikke igjen med en følelse av at dette var en skikkelig godfilm.
Mine negative meninger:

- Også noe av humoren var overdreven, lite morsom og på feil tidspunkt - for eksempel i begravelsen til edderkoppen.
- De brant Wiltersenhuset, hva var det? Det står ikke noe sted i boka, fy!
- Halvblodsprinsen, jeg ble ikke nysgjerrig. De spurte for lite; "Hvem er det?". Dessuten kunne de vist tidligere at Slur visste at Harry hadde den. For eksempel etter Sectusemperformelen, hvor det er i boka.
- Ringen - Humlesnurr sier at den tilhørte moren, men den var faktisk aldri i morens eie. Moren var død før bestefaren, og det har derfor alltid vært bestefarens ring, ikke morens. Det var noe som irriterte meg noe utrolig.
- Selve historien om Voldemorts mor er så sterk, at å utelate den virker feil.
- Jeg savnet noen Slur-scener, som; "There's no need to call me sir, Professor." Det er et sitat jeg ser på som viktig, fordi det uttrykker Harrys hat.
- Man får vite tidlig i filmen at Dult og Remus er sammen, HAT.
- Dessuten lå humoren i for mye klining. Folk var så utrolig opptatt av kjærlighet, bah. Selv om jeg må innrømme at "Hermine har fin hud" var litt elsk.

Men, som sagt, jeg ble ikke veldig skuffet. De har gjort en god jobb, men tatt litt for mange snarveier.
I realismen er vi alle urealistiske.
http://havregrotenshevn.blogg.no
Sidra Vind
Enhjørning
 
Innlegg: 738
Registrert: 10 Jul 2009 22:14


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Vinjas » 19 Jul 2009 14:08

Det var dumt det de hadde utelukket men ellers så var filmen morsom, fylt med kjærlighet, og ikke minst spennende!^^ :D
Ikke med..
du fikk aldig vite at Rulle og Fleur skulle gifte seg.
Rulle ble aldig bitt av Varger!!
Vi fikk ikke vite at nagini var en malacrux og håsblås begeret.
:shock:
Mathilde Alecto Flume
Brukerens avatar
Vinjas
Gomp
 
Innlegg: 9
Registrert: 15 Jul 2009 23:52


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Haley Hosho » 19 Jul 2009 15:02

Esmeralda Asimka skrev:Ja, her kan man skrive det man mener om den nye filmen, for de som har sett den da :)

Jeg synes at filmen mangla handling, og besto veldig mye av bare forskjellige hendelser. Den var også ganske dårlig lagd, og mye av det som var der så veldig animert ut. Det var ikke så mye på den boka til halvblodsprinsen, noe som faktisk er temaet, og døden til Humlesnurr var litt dårlig og. Hvem kan falle over hundre meter, og allikevel så er kroppen like hel? Mange av detaljene fra boka forsvant også.

Veldig mye kritikk, I know, men det er hva jeg mener om den


Jeg synes akkurat det samme :(


Men den var spennende allikevel da...
I don't think I'm better than you, I know I'm better than you
Haley Hosho
Sjetteklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 78
Registrert: 02 Jun 2009 15:17


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Haley Hosho » 19 Jul 2009 15:03

Vinjas skrev:Det var dumt det de hadde utelukket men ellers så var filmen morsom, fylt med kjærlighet, og ikke minst spennende!^^ :D
Ikke med..
du fikk aldig vite at Rulle og Fleur skulle gifte seg.
Rulle ble aldig bitt av Varger!!
Vi fikk ikke vite at nagini var en malacrux og håsblås begeret.
:shock:


Vi fikk ikke vite at nagini var en malacrux og håsblås begeret.
Finner ikke Harry ut det i HP&DT???

Men jeg synes det samme............................................................
I don't think I'm better than you, I know I'm better than you
Haley Hosho
Sjetteklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 78
Registrert: 02 Jun 2009 15:17


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Ashley Yates » 19 Jul 2009 17:29

Haley Hosho skrev:
Vinjas skrev:Det var dumt det de hadde utelukket men ellers så var filmen morsom, fylt med kjærlighet, og ikke minst spennende!^^ :D
Ikke med..
du fikk aldig vite at Rulle og Fleur skulle gifte seg.
Rulle ble aldig bitt av Varger!!
Vi fikk ikke vite at nagini var en malacrux og håsblås begeret.
:shock:


Vi fikk ikke vite at nagini var en malacrux og håsblås begeret.
Finner ikke Harry ut det i HP&DT???

Men jeg synes det samme............................................................


Nei de finner det ut i Halvblodsprinsen :) ;)


Sidra Vind skrev:Jeg syns filmen var ganske god, jeg ble ikke skuffet slik som i femmeren - nummer 5 var virkelig en nedtur.
Filmen i seg selv denne gangen var god underholdning, en del av humoren var bra, og jeg liker at de tar med "ekle" scener med blod etc, uten at det blir kvalmt.Petrea og Lavendel var flotte i rollene, de sto til forventningene. Petrea, jeg liker henne. Morobutikken var.. moro. Den fikk de skikkelig bra til, akkurat slik jeg så det for meg.

Men allikevel satt jeg ikke igjen med en følelse av at dette var en skikkelig godfilm.
Mine negative meninger:

- Også noe av humoren var overdreven, lite morsom og på feil tidspunkt - for eksempel i begravelsen til edderkoppen.
- De brant Wiltersenhuset, hva var det? Det står ikke noe sted i boka, fy!
- Halvblodsprinsen, jeg ble ikke nysgjerrig. De spurte for lite; "Hvem er det?". Dessuten kunne de vist tidligere at Slur visste at Harry hadde den. For eksempel etter Sectusemperformelen, hvor det er i boka.
- Ringen - Humlesnurr sier at den tilhørte moren, men den var faktisk aldri i morens eie. Moren var død før bestefaren, og det har derfor alltid vært bestefarens ring, ikke morens. Det var noe som irriterte meg noe utrolig.
- Selve historien om Voldemorts mor er så sterk, at å utelate den virker feil.
- Jeg savnet noen Slur-scener, som; "There's no need to call me sir, Professor." Det er et sitat jeg ser på som viktig, fordi det uttrykker Harrys hat.
- Man får vite tidlig i filmen at Dult og Remus er sammen, HAT.
- Dessuten lå humoren i for mye klining. Folk var så utrolig opptatt av kjærlighet, bah. Selv om jeg må innrømme at "Hermine har fin hud" var litt elsk.

Men, som sagt, jeg ble ikke veldig skuffet. De har gjort en god jobb, men tatt litt for mange snarveier.


Enig, men det med Remus og Dult fikk vi vite, som sagt, ALT for tidlig. Dessuten var de ikke sammen så tidlig i boka heller tror jeg? (Ikke sikker, rett meg om jeg tar feil!)
Og det med Rulle og Fleur var FY at de ikke tok med :( Dessuten ble det liksom helt feil at kampen mellom dødseterne og føniksordenen ikke ble tatt med.
Var jo der Rulle ble angrepet..
Dessuten svarte ikke hulen helt til forventtningene mine heller. Altså der malacruxen var gjemt, mener jeg. Det ble for mye krystall aktig over "steinene" der, liksom. Det så for falskt ut, liksom, elns..
Men ellers likte jeg filmen dritgodt og syntes egentlig den var ganske bra..

Sidra; Ja jeg stusset også over det der med Wiltersen huset og da bellatrix og vargar lokket Harry og Gulla ut i myra..
Ashley Yates
 


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Vinjas » 20 Jul 2009 15:31

Zick Vizintin skrev:Den nye filmen var litt skuffende. Mest fordi masse av handlingen fra bøkene var utelatt. Hvorfor brant de Wiltersenhuset? (Kan ikke huske noe av det fra boka.) Masse annet som også var helt fjærnt.

Men Harry Potter er Harry Potter, så jeg gir den 5. :D


Jeg kan heller ikke huske at det var i boka!! :O De fjernet mye bra og puttet inn noe ubetydelig! De er jo i Wiltersenhuset i neste bok også så....
Mathilde Alecto Flume
Brukerens avatar
Vinjas
Gomp
 
Innlegg: 9
Registrert: 15 Jul 2009 23:52


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Hanon Hosho » 21 Jul 2009 20:18

Gah -.-' Jeg hadde akkurat skrevet et KJEMPELANGT innlegg om hva jeg syntes om den, også klikker internett fullsetendig D: Skriver når jeg GIDDER å skrive det om igjen xD
Brukerens avatar
Hanon Hosho
Gullsnopp
 
Innlegg: 470
Registrert: 29 Apr 2009 16:46
Bosted: Galtvort, Håsblås` Oppholdsrom, Jentesovesalen, 2. klasse


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Ainareiel Francesca » 24 Jul 2009 20:42

DEN SUGDE. HARDT.
Brukerens avatar
Ainareiel Francesca
Fnattbussen
 
Innlegg: 2971
Registrert: 15 Des 2008 23:25
Bosted: Under senga di.


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Amina McGobbley » 24 Jul 2009 21:18

Jeg likte også filmen, men jeg synes også at det blir feil at Hiet brant og at det var Lulla som fant Harry på toget. Jeg likte litt den scenen i begynnelsen av filmen med hun jenta, i hvertfall der hvor Harry kommenterer: "Harry er en tufs" (eller noe sånt). Likte godt at de hadde lagt på sånn lyd når inferiene kommer opp fra vannet, jeg kvakk til! Jeg ville også gjerne ha sett en kamp etter Humlesnurrs død, men om de hadde tatt med alt hadde jo filmen blitt for lang... Og jeg hadde gledet meg litt til å høre på Gulla og Hermine snakke om Fløte, men ble skuffet da det ikke dukket opp :( .
Proud Hufflepuff for ever and ever! Yellow and black is fantastic and thats why it rocks!
Brukerens avatar
Amina McGobbley
Blæreball
 
Innlegg: 794
Registrert: 14 Des 2008 17:51
Bosted: Håsblås oppholdsrom, ellers Melrose i Skottland



Gå til Harry Potter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

cron