Responsdilldall: Ny oppdatering; Dikt - Be a man

Har du noe grafikk du vil vise frem? Eller kanskje en hjemmeside? Noe du vil ha respons på? Vis det fram her!

Re: Responsdilldall: Sanger, mindre historier and støff.

Innlegg Twiggy Watcliff » 27 Okt 2010 15:21

Pynasta Kandarin skrev:Si meg twiggy.. ikke for å komme alt for off topic nå, men jeg vil ha et tegneprogram til tegnematta mi, og det virker som de fleste her bruker SAI... går det ann å få vite hvor du fikk taki, og hvordan du innstalerte den...? :)


Jau. Jeg har bare en trialversjon så lenge, men jeg tror du kan finne den hvis du søker på google. Se om Pirate bay har den eller noe. ^^
Livet er som en eske konfekt, som Forest Gump sier. Ikke fordi du ikke vet hva du får, men fordi 80 % av det smaker dritt.
Brukerens avatar
Twiggy Watcliff
Heksebrygg
 
Innlegg: 2828
Registrert: 14 Des 2008 22:57


Re: Responsdilldall: Sanger, mindre historier and støff.

Innlegg Pynasta Kandarin » 27 Okt 2010 15:28

Ja, ok, får håpe jeg klarer å installere da.
Brukerens avatar
Pynasta Kandarin
Professor Slurs yndling
 
Innlegg: 1589
Registrert: 08 Feb 2010 14:56
Bosted: Trondheim


Re: Responsdilldall: Sanger, mindre historier and støff.

Innlegg Twiggy Watcliff » 27 Okt 2010 17:56

Vel. Her er altså er temmelig uraffinert opptak av "Bumblebee". Jeg skal få sanglæreren min til å legge stemmespor på både høyre og venstre øreklokke så det blir finere i headset, og så skal jeg mest sannsynlig synge inn sangen på nytt og prøve å ikke bomme så mye.

http://filekeeper.org/download/shared/Bumblebee.wma
Dere må nok laste den ned for å høre den. -____-
Livet er som en eske konfekt, som Forest Gump sier. Ikke fordi du ikke vet hva du får, men fordi 80 % av det smaker dritt.
Brukerens avatar
Twiggy Watcliff
Heksebrygg
 
Innlegg: 2828
Registrert: 14 Des 2008 22:57


Re: Responsdilldall: Sanger, mindre historier and støff.

Innlegg Marck Carhal » 27 Okt 2010 18:04

Er det du som synger?
Ka du syns om aksjekursan?
Marck Carhal
Klysekulemesteren
 
Innlegg: 5381
Registrert: 23 Des 2009 00:57
Bosted: Der Ingen Skulle Tru At Nokon Kunne Bu


Re: Responsdilldall: Sanger, mindre historier and støff.

Innlegg Twiggy Watcliff » 27 Okt 2010 18:07

Synger og spiller gitar, jess. Det er også jeg som har skrevet sangen.
Livet er som en eske konfekt, som Forest Gump sier. Ikke fordi du ikke vet hva du får, men fordi 80 % av det smaker dritt.
Brukerens avatar
Twiggy Watcliff
Heksebrygg
 
Innlegg: 2828
Registrert: 14 Des 2008 22:57


Re: Responsdilldall: Sanger, mindre historier and støff.

Innlegg Marck Carhal » 27 Okt 2010 18:17

Ok :D
Først: Fint arbeid. Du synger veldig bra (sånn btw: du har ikke sånn tilfeldigvis lyst til å flytte til nordland og joine bandet vårt , for sanger vår ikke SÅ flink å synge (og er ganske bitch)).
Du har også skjønt et og annet om gitarspilling;)

Så litt konstruktiv kritikk:
Sangen blir litt... Høre-på-spotify-sang-mens-man-gjør-noe-annet-greie. For å gjøre den bedre, så burde du bygge den opp mer. Kanskje begynne mer skjørt, og heller bruke kraftigere stemme på slutten. Dette gjelder også refreng-vers. Litt roligere stemme i versene og kjør på i refrengene. I tillegg må du jobbe litt med de dypeste tonene. De blir litt nasal.
En annen ting å tenke på er vibratoene dine. De høres litt.. rar ut (det er mulig du bare er innspillings-nervøs, da...).

Hvis du har lyst til å bygge videre på den så vil jeg anbefale å bygge på med flere instrumenter...
Ka du syns om aksjekursan?
Marck Carhal
Klysekulemesteren
 
Innlegg: 5381
Registrert: 23 Des 2009 00:57
Bosted: Der Ingen Skulle Tru At Nokon Kunne Bu


Re: Responsdilldall: Sanger, mindre historier and støff.

Innlegg Twiggy Watcliff » 27 Okt 2010 18:23

Marck Carhal skrev:Så litt konstruktiv kritikk:
Sangen blir litt... Høre-på-spotify-sang-mens-man-gjør-noe-annet-greie. For å gjøre den bedre, så burde du bygge den opp mer. Kanskje begynne mer skjørt, og heller bruke kraftigere stemme på slutten. Dette gjelder også refreng-vers. Litt roligere stemme i versene og kjør på i refrengene. I tillegg må du jobbe litt med de dypeste tonene. De blir litt nasal.
En annen ting å tenke på er vibratoene dine. De høres litt.. rar ut (det er mulig du bare er innspillings-nervøs, da...).

Hvis du har lyst til å bygge videre på den så vil jeg anbefale å bygge på med flere instrumenter...


Merci beacoup. ^^
Men jo. Husk at dette er en demo, en dårlig og amatørmessig utgave. Sanglæreren min har ikke hatt så mye tid til å ordne på den. Men vi skal jobbe mer med den, det er som sagt bare en demo. Det med det nasale lydene, er fordi jeg var tett som faen i nesa da jeg sang, såeh.. Ja. xD
Vibratoene mine bare kommer og går, og jeg irriterer meg voldsomt over dem. Men jeg klamrer meg til unnskyldningen om at jeg var tett i nesa og relativt forkjøla da jeg spilte den inn. x]
Og jeg skulle gjerne vært med i et band, men agyufvobwergify, det er ingen kule band i nærheten. -___-
Livet er som en eske konfekt, som Forest Gump sier. Ikke fordi du ikke vet hva du får, men fordi 80 % av det smaker dritt.
Brukerens avatar
Twiggy Watcliff
Heksebrygg
 
Innlegg: 2828
Registrert: 14 Des 2008 22:57


Re: Responsdilldall: Sanger, mindre historier and støff.

Innlegg Marck Carhal » 27 Okt 2010 18:28

JOO. En ting til. Lag flere forskjellige (av mangel på bedre ord:) elementer (bridge, stikk, oppbygning til refreng osv).
Og hvis du skulle legge til bandstemmer, så vil jeg anbefale å gjøre noe a la Jimmy gets high tonight - Daniel Powter - når det gjelder rytme og bassgang..
Ka du syns om aksjekursan?
Marck Carhal
Klysekulemesteren
 
Innlegg: 5381
Registrert: 23 Des 2009 00:57
Bosted: Der Ingen Skulle Tru At Nokon Kunne Bu


Re: Responsdilldall: Sanger, mindre historier and støff.

Innlegg Robyn Ayabie » 27 Okt 2010 19:18

JEG FÅR IKKE TIL Å HØRE DEN, JEG LASTER BARE NED MASSE TEITE TEGN TIL TEXTEDIT.
You go to the dentist and they're like «you need your leg amputated»!
Brukerens avatar
Robyn Ayabie
Spøkelse
 
Innlegg: 1994
Registrert: 24 Jun 2009 02:48
Bosted: Nord-trøndelag


Re: Responsdilldall: Sanger, mindre historier and støff.

Innlegg Joke Luminou » 27 Okt 2010 21:25

Åhåhå, nå skal jeg være helt ærlig til trass i at jeg frykter noen kan komme til å bite av meg huet for kommentaren; men jeg trodde altså at du var dårligere enn det der. Mer typ 'jeg-kan-synge' som 'alle-andre-kan-synge'. Men dude - du har en fin stemme.
“There are two tragedies in life. One is to lose your heart's desire. The other is to gain it.”
Brukerens avatar
Joke Luminou
Legende
 
Innlegg: 5940
Registrert: 26 Des 2009 23:21
Bosted: Rogaland



Gå til Respons

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester

cron