Vilas ting

Har du noe grafikk du vil vise frem? Eller kanskje en hjemmeside? Noe du vil ha respons på? Vis det fram her!

Vilas ting

Innlegg Vila Nephilim » 18 Jul 2010 15:44

Jeg har en blogg, selvfølgelig. Men denne bloggen handler ikke om meg, den handler om tekstene mine! Jeg håper noen tar seg tiden til å lese litt på den og forteller meg om det er noe denne noen liker.
Linken er: http://www.comeonalongwiththeblackrider.blogspot.com
Jeg har navnet på bloggen etter en sang fra Tom Waits :mrgreen:

Jeg liker å sy, men det betyr ikke at jeg er spesielt god på det... heldigvis synes ikke det like godt på alle bilder...
Jeg har noen bilder av kjoler jeg har sydd, og en hatt jeg har strikket og tovet. De kommer ikke helt til sin rett på bildene, men du får et glimt av dem, da.

Her er Rokokko kjolen min med kinastoff. Jeg lagde den første året på videregående, etter å ha sett Marie Antoinette. Vi hadde om kontraster, så jeg valgte å blande øst med vest (europeisk, ikke amerikansk!), altså lage en fransk kjole med kina-inspirert stoff.
Bilde

Bilde

Alvekjolen min, også fra første året:
Bilde

Et veldig dårlig forsøk på en Beauxbatons kjole. Med hatt. Capen rakk jeg ikke å lage, men hvis jeg får hjelp får jeg nok laget den (:
Bilde
Vila Nephilim
 


Re: Vilas ting

Innlegg Vila Nephilim » 18 Jul 2010 18:38

Takk! :mrgreen: Ja, den tok en del uker å lage! Den tok hele tekstilperioden, ca en måned. En av lærerne var veldig stolt over at jeg lagde denne kjolen i stedet for enda en sexy nattkjole. De var det nok av...
Vila Nephilim
 


Re: Vilas ting

Innlegg Spinderella » 18 Jul 2010 22:17

Ö Awesooome! Du er jo kjempeflink : D!
Twitter.
If your hair covers your boobs, you are officially a mermaid.
Brukerens avatar
Spinderella
Professor Slurs yndling
 
Innlegg: 1395
Registrert: 30 Des 2008 17:04
Bosted: In your dusty mind.


Re: Vilas ting

Innlegg Vila Nephilim » 19 Jul 2010 08:37

Takktakk! :D
Jeg blir så glad for komplimenter!
Vila Nephilim
 


Re: Vilas ting

Innlegg Isabel Hunter » 19 Jul 2010 18:04

Enig med de over, du har skills. Jeg likte Beuxbatons-kjolen også, og hatten var adorable. (:
Men du burde poste frontal-view av den kinesiske franske kjolen mens du har den på, for jeg tror det er penere enn når man holder den opp. x)
Bilde Bilde
Brukerens avatar
Isabel Hunter
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5648
Registrert: 15 Des 2008 17:46
Bosted: Kingston upon Thames, London, United Kingdom.


Re: Vilas ting

Innlegg SuperDiinaa » 19 Jul 2010 20:32

Jeg elsker bare den Rokkoko kjole du har laga :DD Den er virkelig bare O___O Du er utrolig flink til det med å sy :33
Bilde
Brukerens avatar
SuperDiinaa
Tredjeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 47
Registrert: 02 Jun 2010 10:34


Re: Vilas ting

Innlegg Vila Nephilim » 05 Aug 2010 19:02

Ååå! Takk skal dere ha! Jeg hadde et frontal bilde, men det er borte, tror jeg. Skal prøve å få tatt noen flere bilder av den senere. Å, Jeg blir så glaaad! :D

Her er et bedre bilde av Beauxbatons hatten, med mer lys!

Bilde
Vila Nephilim
 


Re: Vilas ting

Innlegg Rosanne S. Ranton » 05 Aug 2010 20:04

Det var fint! Jeg elsker baksiden av rokokkokjolen. Har du mønster på Beuxbatonshatten?
Jauda
Brukerens avatar
Rosanne S. Ranton
Magiministerkandidat
 
Innlegg: 279
Registrert: 25 Des 2009 20:45
Bosted: Hjemme


Re: Vilas ting

Innlegg Vila Nephilim » 05 Aug 2010 21:03

Det er veldig enkelt! Strikk... skaviseeee... hvor mye var det igjen? Begynn med bremmen og jobb deg oppover. Begynn med 150 masker, og når du har strikket dobbelt så langt, eller gjerne tre ganger så langt, som du ønsker bremmen, kan du begynne å stramme eller ta av eller hva man sier. Tre og tre i hver maske, til du sitter igjen med 100 masker. Strikk en vanlig lue, bare tre ganger så stor som du egentlig vil ha den. Strikk så det blir en slags spiss på toppen. Så kan du kjøre den i en runde i vaskemaskinen på 40 grader. Da tror jeg du har gjort riktig (:
Vila Nephilim
 


Re: Vilas ting

Innlegg Rosanne S. Ranton » 05 Aug 2010 21:40

Vila Nephilim skrev:Det er veldig enkelt! Strikk... skaviseeee... hvor mye var det igjen? Begynn med bremmen og jobb deg oppover. Begynn med 150 masker, og når du har strikket dobbelt så langt, eller gjerne tre ganger så langt, som du ønsker bremmen, kan du begynne å stramme eller ta av eller hva man sier. Tre og tre i hver maske, til du sitter igjen med 100 masker. Strikk en vanlig lue, bare tre ganger så stor som du egentlig vil ha den. Strikk så det blir en slags spiss på toppen. Så kan du kjøre den i en runde i vaskemaskinen på 40 grader. Da tror jeg du har gjort riktig (:

Hvor tykke pinner/tykt garn? Og tre og tre masker, for hver maske? Da blir det færre fort, gitt.
Jauda
Brukerens avatar
Rosanne S. Ranton
Magiministerkandidat
 
Innlegg: 279
Registrert: 25 Des 2009 20:45
Bosted: Hjemme



Gå til Respons

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 35 gjester

cron