Rollespillerne (og andre lengre historier)

Har du noe grafikk du vil vise frem? Eller kanskje en hjemmeside? Noe du vil ha respons på? Vis det fram her!

Re: Rollespillerne

Innlegg Twiggy Watcliff » 29 Aug 2010 11:05

Carina, jeg vet hva et avsnitt er. Og greit, det ble langt, men det kan alltids ordnes på. Jeg syns du burde lære deg å gi konstruktiv kritikk, for det du gir nå er i hvert fall ikke konstruktivt. "Avsnittet ble litt langt, så det hadde vært bedre hvis du delte det opp litt" er konstruktiv kritikk. Og med tanke på at jeg har 37 andre sider på denne tråden hvor det tilsynelatende ikke er et problem, kunne du godt spart deg for "lær deg å bruke avsnitt". Hvis du hadde vært dritflink til å f.eks. tegne, og en av tegningene dine ble litt fail, hvor glad hadde du blitt hvis noen sa "dude, lær deg å tegne"?

Til dere andre; tusen takk! Jeg får dårlig samvittighet når den forstyrrer døgnrytmen til folk. ^^'
Livet er som en eske konfekt, som Forest Gump sier. Ikke fordi du ikke vet hva du får, men fordi 80 % av det smaker dritt.
Brukerens avatar
Twiggy Watcliff
Heksebrygg
 
Innlegg: 2828
Registrert: 14 Des 2008 22:57


Re: Rollespillerne

Innlegg Sine Metu » 29 Aug 2010 13:15

Duuude, chillax. Jeg sa ikke at historien din sugde eller noe, men avsnittslagingen din gjør derimot det. Det er er ikke avsnitt med mindre det er mellomrom mellom linjene, noe du faktisk ikke har. Og kjære deg, hva er poenget med å skulle sugarcoat it til deg? Greit nok at alle andre omtrent kun skriver positiv tilbakerespons med masse hjerter, men jeg ser ikke poenget i det. Du forstod hva jeg mente. Tilbakerespons kommer i mange former, og alle er ikke like sukkersøte som andre. Om jeg burde ordlagt meg på en annen måte kan være, men du må nesten takle at det ikke blir hjerrrtehjerte hele tiden.
Ikke trykk her. Jeg advarte deg, altså.
Sine Metu
Rektor Humlesnurrs yndlingselev
 
Innlegg: 4804
Registrert: 16 Des 2008 19:35


Re: Rollespillerne

Innlegg Shinya Sano » 29 Aug 2010 14:14

Med all respekt: Cæss har mer rett enn du kanskje oppfattet
greit nok at det alt er bra skrevet, men, avsnitt er litterært element, og det er mye viktigere enn du tror
tenk deg, hadde du skrevet samme greia, men uten å pruke punktum.
Kanskje avsnitt ikke har like stor betydning, men den har stor nok.
uten avsnitt ser en tekst kjedelig, anstrengende og uproffesjonell ut, og hva enn du sier, så vil mangelen på det påvirke selve leseropplevelsen, og dermed trekke oppfattelsen av stoffet ned i en bunnløs avgrunn.

her har du et eksempel på korrekt bruk av avsnitt
"When I see you, I grow sick in my stomach"
"And when I see you, I get happy in my pants"
"I didn't know you were interrested in men..."
"YOU'RE A MAN?"_____________________________- Beautiful Killers, by Reiyayel
Brukerens avatar
Shinya Sano
Sjetteklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 79
Registrert: 24 Jul 2009 20:43


Re: Rollespillerne

Innlegg Shinya Sano » 29 Aug 2010 14:25

Twiggy Watcliff skrev:
Daìn skrev:Dude. Lær deg å bruke avsnitt, plz. >___<

Dette er et avsnitt. Hvis jeg hadde delt det opp, hadde du og andre funnet en måte å klage på at "avsnittet var for kort". Dessuten er det kun et kort avsnitt igjen som ikke kunne smeltet sammen med dette, så da hadde det i hvert fall blitt kort.


forresten, det du snakker om HER er et utdrag, ikke et avsnitt
"When I see you, I grow sick in my stomach"
"And when I see you, I get happy in my pants"
"I didn't know you were interrested in men..."
"YOU'RE A MAN?"_____________________________- Beautiful Killers, by Reiyayel
Brukerens avatar
Shinya Sano
Sjetteklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 79
Registrert: 24 Jul 2009 20:43


Re: Rollespillerne

Innlegg Twiggy Watcliff » 29 Aug 2010 16:19

Jeg poster avsnitt for avsnitt, for christs sake, det er derfor det ikke er mellomrom. Kapittelinndelingen kommer når jeg har fått rettskrevet den. Hadde du faktisk lest nøye gjennom den og kommentarene, Sano, så hadde du visst det. Og Carina, jeg ber deg ikke sugarcoat it eller hjerte hjerte hjerte den; jeg ber deg simpelthen gi konstruktiv kritikk, og ikke rett og slett bitche.
Livet er som en eske konfekt, som Forest Gump sier. Ikke fordi du ikke vet hva du får, men fordi 80 % av det smaker dritt.
Brukerens avatar
Twiggy Watcliff
Heksebrygg
 
Innlegg: 2828
Registrert: 14 Des 2008 22:57


Re: Rollespillerne

Innlegg Isabel Hunter » 29 Aug 2010 16:23

Avsnitt skal ikke være så uendelig lange, Twiggyyyy.
Og når det er store tekstblokker på så mange ord, så blir det mye lettere å lese om du tar avsnitt istedenfor bare linjeskift. I bøker har de som oftest bare linjeskift, med avsnitt som deg, men de har linjeskift hvor det er omtrent to-tre ord på en linje, og så resten av linja blank, noe som gjør at det blir en pause fra tekstblokken, og man lettere klarer å holde styr på hvor man er.
Men når man skriver noe på en PC som skal leses på en skjerm, er man nødt å ha enten avsnitt, eller virkelig tydelige linjeskift, ellers blir det forferdelig tungt å lese. Det er en grunn til at man leser 10% saktere på en skjerm enn på papir.
Bilde Bilde
Brukerens avatar
Isabel Hunter
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5648
Registrert: 15 Des 2008 17:46
Bosted: Kingston upon Thames, London, United Kingdom.


Re: Rollespillerne

Innlegg Twiggy Watcliff » 29 Aug 2010 16:40

Isabel Hunter skrev:Avsnitt skal ikke være så uendelig lange, Twiggyyyy.
Og når det er store tekstblokker på så mange ord, så blir det mye lettere å lese om du tar avsnitt istedenfor bare linjeskift. I bøker har de som oftest bare linjeskift, med avsnitt som deg, men de har linjeskift hvor det er omtrent to-tre ord på en linje, og så resten av linja blank, noe som gjør at det blir en pause fra tekstblokken, og man lettere klarer å holde styr på hvor man er.
Men når man skriver noe på en PC som skal leses på en skjerm, er man nødt å ha enten avsnitt, eller virkelig tydelige linjeskift, ellers blir det forferdelig tungt å lese. Det er en grunn til at man leser 10% saktere på en skjerm enn på papir.


Takk skal du ha, Isabel. Hadde jeg fått det formulert slik fra starten av, hadde ikke dette vært noen diskusjon i det hele tatt. Og det kan, som sagt, ordnes på når jeg kommer så langt i opprenskingen av teksten.
Livet er som en eske konfekt, som Forest Gump sier. Ikke fordi du ikke vet hva du får, men fordi 80 % av det smaker dritt.
Brukerens avatar
Twiggy Watcliff
Heksebrygg
 
Innlegg: 2828
Registrert: 14 Des 2008 22:57


Re: Rollespillerne

Innlegg Shinya Sano » 29 Aug 2010 17:00

utifra det du sier leste du ikke skikkelig gjennom MIN post, ikke det motsatte slik du påstår. den lange teksten du har posta er et utdrag ikke et avsnitt uansett hvor mye du sier at du poster avsnitt for avsnitt.
og forresten, klikket du på linken jeg ga deg i det hele tatt? Du sier jeg ikke har bakgrunn nok til å si hva jeg sier, men det ser heller ut som om du trenger selv å gjøre hjemmeleksa litt mer skikkelig.

her er en liten del av teksten din MED avsnitt der de hører til å være:

”Det er drømmegitaren, er det ikke? Den du viste meg på internett. Sa du kunne dødd for å få den, hadde det ikke vært for at da ville du ikke kunne brukt den. Vel, nå slipper du jo å dø, da.” Jack flirte stort og lot Warwick klemme ham helt til pusten hans komme i korte støt. ”Men jeg vil helst ikke dø for den, jeg heller…” Han flirte og sukket lettet da Warwick slapp ham og klemte ham igjen, litt løsere denne gangen.

”Tusen, tusen takk, Jack. Det er den fineste gaven jeg har fått noen gang! Sam, kom å se hva jeg fikk i julegave!” Warwick holdt gitaren som om den skulle vært av glass mens han nesten løp ut av stua for å finne broren sin.

Jack smilte til meg og rakte meg den lille pakken. ”Er det ikke rart? Vi har kjent hverandre i knappe to uker, og allikevel føles det som om jeg har kjent deg mye lenger.”

Jeg nikket sakte og mumlet enig mens jeg veide gaven min i hånden. Det var tydeligvis noe av papir. ”Og familien min er helt enig de også, så de sa ja med en eneste gang.” Jeg svarte ikke. Det var nemlig noe som demret for meg. Hvis han trengte familiens samtykke…

Jeg nærmest rev av papiret og stod plutselig med et kort i hånden. Det var hjemmelaget, laget av utklipp fra aviser og sånt. Det var forskjellige kjente steder på det, Taj Mahal, Eifeltårnet, Table Mountain, en egyptisk pyramide, Den kinesiske mur, et Buddhist-tempel og London Eye, og på baksiden, med Jack’s håndskrift, stod det:

God jul, Will!
Jeg er veldig glad i deg, og jeg tror 2 måneder uten deg ville blitt veldig deprimerende. Derfor har jeg, mamma, pappa, Derek og Chesca den store glede å invitere deg på en rundreise til de fineste stedene på jorda når sommerferien kommer. Selv om det er en stund til, er billettene er allerede bestilt. Vi betaler hele reisen for deg. Det kommer kanskje litt brått på, men vi rekker jo å bli godt kjent innen den tid. Det er en julegave, ikke bare til deg, men til meg selv også, for det ville blitt veldig trist uten deg. Vær så snill å bli med.
Jack.


Jeg begynte å gråte og løp til pappa


se der! ble det ikke plutselig MYE mer behagelig å se på?
"When I see you, I grow sick in my stomach"
"And when I see you, I get happy in my pants"
"I didn't know you were interrested in men..."
"YOU'RE A MAN?"_____________________________- Beautiful Killers, by Reiyayel
Brukerens avatar
Shinya Sano
Sjetteklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 79
Registrert: 24 Jul 2009 20:43


Re: Rollespillerne

Innlegg Sine Metu » 29 Aug 2010 17:14

Twiggy, hvis du virkelig anser det der som bitching som du så fint kaller det, så sier det vel egentlig litt mer om deg enn meg. Jeg ga deg konstruktiv kritikk, kanskje ikke med de beste ordene og den beste formuleringen, men du bare glatt overså det jeg sa og istedet hoppet til konklusjoner om at jeg var ute etter å sverte deg istedet for å faktisk tenke over det jeg sier og faktisk prøve å forstå det. Kritikk kommer i mange former, selv er jeg vant til å få krass kritikk fra folk der folk f.eks sier "Dude, han fyren du lagde, han er skikkelig ghey. Lær deg å skrive machomannfolk når du skal ha machomannfolk."

Dette er det siste jeg kommer til å skrive når det gjelder dette, du får krangle om definisjoner på bitching og konstruktiv kritikk til du er blå hvis du vil, men imed at jeg selv har opplevd meningsløse krangler i min egen responstråd så slutter jeg nå.

Peace out, yo.
Ikke trykk her. Jeg advarte deg, altså.
Sine Metu
Rektor Humlesnurrs yndlingselev
 
Innlegg: 4804
Registrert: 16 Des 2008 19:35


Re: Rollespillerne

Innlegg Isabel Hunter » 29 Aug 2010 17:20

Shinya Sano skrev:se der! ble det ikke plutselig MYE mer behagelig å se på?

+2
Bilde Bilde
Brukerens avatar
Isabel Hunter
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5648
Registrert: 15 Des 2008 17:46
Bosted: Kingston upon Thames, London, United Kingdom.



Gå til Respons

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 24 gjester

cron