Navnløs fantasyhistorie

Har du noe grafikk du vil vise frem? Eller kanskje en hjemmeside? Noe du vil ha respons på? Vis det fram her!

Navnløs fantasyhistorie

Innlegg Emmet Winsalow » 09 Feb 2011 21:27

Jeg har altså begynt på en historie, historien skal være basert på det overnaturlige. Jeg har skrevet en start, og ønsker mer en gjerne å ha kritikk, ris eller ros mens jeg skriver. Til gjengjeld skal jeg legge ut mer etter hvert som jeg skriver.

Ord fra forfatteren

Dette er ikke enda en sørgelig historie skrevet om en gutt som ikke føler han passer inn, vel historien starter som alle andre slike historier, men den tar raskt en annen vri.

Forord
Etter at faren min døde for to år siden hadde ting bare gått en vei, og det var den veien ting helst ikke burde gå, nedover. Det var ikke få ganger når jeg tenkte på han, at jeg hadde blitt sittende fullstendig taus. Ute av stand til verken å gråte, skrike eller til og med si et ord. Det var som om munnen ble låst igjen med store hengelåser og øynene mine holdt oppe med tannpirkere for ikke å falle sammen.

På skolen hadde karaktersnittet mitt falt fra B til E. Jeg hadde trukket meg mer og mer vekk fra andre, fra de vennene mine som brydde seg om meg, isolert meg selv. Og da jeg oppdaget at jeg var blitt en ussel skygge av den jeg en gang var, og prøvde å komme meg tilbake var det for sent. Jeg var blitt glemt, forlatt og overlatt til meg selv.
Folk snakket ikke med meg med mindre de var nødt, og de unngikk helt å se på meg. Om de en sjelden gang kastet et blikk på meg, hadde de et ansiktsuttrykk som helt klart sa "hold deg unna meg".
Hvor ofte hadde jeg ikke tidligere drømt om å ha muligheten til å kunne være usynlig og ikke bli sett. Men det var aldri på denne måten jeg hadde ønsket det.
Vi hadde flyttet til et nytt sted, mamma og jeg, og tenkt at et nytt sted vil gi meg nye muligheter og en ny start på livet.
Sist endret av Emmet Winsalow den 04 Mar 2011 19:05, endret 1 gang
Om du ikke ser her, her og her kommer den dårlige samvittigheten din å tar deg!

I would appreciate it you checked out this, and was kind enough to leave a comment.
Foto/Dikt/Historie/Diskusjonsbloggen min
Brukerens avatar
Emmet Winsalow
Blæreball
 
Innlegg: 785
Registrert: 20 Feb 2010 22:46
Bosted: Son


Re: Navnløs fantasy historie

Innlegg Ivory Yovaile » 09 Feb 2011 23:25

Ah, det var en fin introduksjon.
bro you look so cute right now. dude you are so fucking adorable
Brukerens avatar
Ivory Yovaile
Ungarsk hornsvans
 
Innlegg: 8538
Registrert: 26 Mai 2010 17:53
Bosted: Royal bed.


Re: Navnløs fantasy historie

Innlegg Emmet Winsalow » 09 Feb 2011 23:47

Ivory Yovaile skrev:Ah, det var en fin introduksjon.

Takk :)

Nevnte jeg at dere kune slakte meg om dere føler for det?
Om du ikke ser her, her og her kommer den dårlige samvittigheten din å tar deg!

I would appreciate it you checked out this, and was kind enough to leave a comment.
Foto/Dikt/Historie/Diskusjonsbloggen min
Brukerens avatar
Emmet Winsalow
Blæreball
 
Innlegg: 785
Registrert: 20 Feb 2010 22:46
Bosted: Son


Re: Navnløs fantasy historie

Innlegg Nathanee Safirius » 12 Feb 2011 04:48

Zelmilaz Zeldini skrev:Nevnte jeg at dere kune slakte meg om dere føler for det?


*slakte fordi du som skribent burde ha skrevet "Fantasyhistorie" og ikke "fantasy historie" oppi trådnavnet. Orddelingsfeilllll.*

Er noen småfeil i selve skrivegreia også, men orker ikke plukke ut alle. Du skriver depresjon/tomhet på en god måte, though, og historien ser ut til å ha et potensial til å bli bra. :3
Brukerens avatar
Nathanee Safirius
Verifiserum
 
Innlegg: 381
Registrert: 02 Jan 2009 23:19


Re: Navnløs fantasyhistorie

Innlegg Emmet Winsalow » 04 Mar 2011 19:08

Siden jeg ikke var helt fornøyd med hvordan den startet, forord har blitt litt forandret. Setter fortsatt pris på repons, ris og ros.

Siden jeg ikke var 100% fornøyd med hvordan starten er skrevet, så har jeg gjort noen forandringer. I forord + ord fra forfatteren. Kom igjen og fortsett med kritiseringen og slaktingen.

Noen som vil ha del 1?
Om du ikke ser her, her og her kommer den dårlige samvittigheten din å tar deg!

I would appreciate it you checked out this, and was kind enough to leave a comment.
Foto/Dikt/Historie/Diskusjonsbloggen min
Brukerens avatar
Emmet Winsalow
Blæreball
 
Innlegg: 785
Registrert: 20 Feb 2010 22:46
Bosted: Son


Re: Navnløs fantasyhistorie

Innlegg Ivory Yovaile » 04 Mar 2011 20:08

Yus.
bro you look so cute right now. dude you are so fucking adorable
Brukerens avatar
Ivory Yovaile
Ungarsk hornsvans
 
Innlegg: 8538
Registrert: 26 Mai 2010 17:53
Bosted: Royal bed.


Re: Navnløs fantasyhistorie

Innlegg Lea Isabelle Frey » 04 Mar 2011 21:11

Ikke verst, ganske bra actually ^^ Egentlig så er dette stykket her litt for lite å dømme forfatterskapet ditt etter, så skriv gjerne mer.
Everything.
Lea Isabelle Frey
Gomp
 
Innlegg: 8
Registrert: 11 Feb 2011 12:30
Bosted: Frosta


Re: Navnløs fantasyhistorie

Innlegg Emmet Winsalow » 04 Mar 2011 21:25

Takk for fine kommentarer. Her kommer Del 1:

Del 1
I lengre tid hadde jeg sett frem til dette tidspunktet, men nå når øyeblikket var her virket det som om det var noe som ikke stemte. Ikke med meg, men med det nye huset. Det var akkurat som om det lå en uforklarlig atmosfære over hele huset, et og annet som ikke rimte.

Jeg sto i innkjørselen og kikket opp på et digert trehus av den typen som man kunne se i gamle filmer. Akkurat da fikk jeg øye på en bevegelse fra et av vinduene i andre etasje. Nei, det måtte være noe jeg innbilte meg, for da jeg så bedre etter var vinduet like tomt som før.
Arkitektur hadde aldri vært innenfor mitt interessefelt, noe som hadde ført til at jeg ikke hadde gitt emnet det mye oppmerksomhet da vi hadde temaet på skolen.
Men, skulle jeg ta en beslutning basert på alle filmene jeg hadde sett, ville jeg gjettet et sted på slutten av attenhundretallet til begynnelsen av nittenhundretallet.
Hageplenen var full av ugress, og det så ikke ut som om det hadde bodd noen i på årevis.

"Dette skal bli bra, tror du ikke?" spurte Rose i en tydelig optimistisk tone som vekket meg fra tankene mine.

Rose var moren min. Hun var høy, blond og livsoptimist, og hun sa alltid at jeg skulle ta livet dag for dag og aldri gruble over morgendagen
"Jo, det skal bli flott." sa jeg blidt mens jeg sloss for å bli kvitt den dårlige følelsen som sakte men sikkert hadde kommet krypende inn over meg helt siden vi parkerte.
"Huset er helt forlatt, det er ingen der." sa jeg til meg selv.

Med ivrige skritt gikk jeg opp mot huset. Sakte vred jeg nøkkelen om i døren og åpnet den nysgjerrig.
Det første som fanget oppmerksomheten min var at hele huset var dekket av et tykt lag med støv, alle møblene var dekket med plastfolie som holdt årevis med støv unna. Jeg gikk forsiktig opp trappen, men da jeg var kommet halvveis opp knirket det så fælt at det hørtes ut som hele trappen skulle rase sammen hvert øyeblikk som helst.
Andre etasje var fordelt på to dører, en på hver side av den trange gangen.

"Du skal ha rommet til høyre, det er litt større enn du var vandt til" sa mamma, fremdeles med det samme digre smilet som hun hadde hatt da vi sto utenfor.

Også denne døren knirket fælt, det var helt at det var mye som måtte gjøres.
Om du ikke ser her, her og her kommer den dårlige samvittigheten din å tar deg!

I would appreciate it you checked out this, and was kind enough to leave a comment.
Foto/Dikt/Historie/Diskusjonsbloggen min
Brukerens avatar
Emmet Winsalow
Blæreball
 
Innlegg: 785
Registrert: 20 Feb 2010 22:46
Bosted: Son


Re: Navnløs fantasyhistorie

Innlegg Lea Isabelle Frey » 04 Mar 2011 22:10

Ganske bra historie, språket ditt er variert og fint. Det jeg ville ha endret på, er det arkitektur-avsnittet, jeg syns det burde være litt mer sammenhengende på en måte. Og så kan du være litt mer personlig i beskrivelsene dine, ellers bra! :)
Everything.
Lea Isabelle Frey
Gomp
 
Innlegg: 8
Registrert: 11 Feb 2011 12:30
Bosted: Frosta


Re: Navnløs fantasyhistorie

Innlegg Emmet Winsalow » 04 Mar 2011 22:25

Hva mente du med arikitektruen? ;)

Mer personlige, hvordan da?

Tusen takk :)
Om du ikke ser her, her og her kommer den dårlige samvittigheten din å tar deg!

I would appreciate it you checked out this, and was kind enough to leave a comment.
Foto/Dikt/Historie/Diskusjonsbloggen min
Brukerens avatar
Emmet Winsalow
Blæreball
 
Innlegg: 785
Registrert: 20 Feb 2010 22:46
Bosted: Son



Gå til Respons

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester

cron