Siljes små og store monologer

Har du noe grafikk du vil vise frem? Eller kanskje en hjemmeside? Noe du vil ha respons på? Vis det fram her!

Siljes små og store monologer

Innlegg susan pevensie » 10 Mar 2011 17:49

ok, så jeg trenger respons på monologforslag jeg lager til en opptaksprøve til VGS bare si hva dere synes hva som bør endres på osv. :D <------ den er litt rar :)
vi er alle solbarn av Ludde Lys, bli et solbarn i dag du og! Se her for nærmere info.

Rlblogg: http://thehogwartsgirl.wordpress.com/

huffies <3
susan pevensie
Ministerkandidat
 
Innlegg: 230
Registrert: 07 Mar 2010 17:33


Re: Siljes små og store monologer

Innlegg susan pevensie » 10 Mar 2011 17:58

Denne skrev jeg på 5 min.


Tankene til en Harry Potter nerd

Hvordan se livet med en annen vri? Vel, hvis du går rundt og plasserer folk i bokser etter oppførsel, leker med tanken om mag i hverdagen og omdøper alle skolefagene dine til noe mer spennende er jo det en start. Jeg har nesten vokst opp med Hpbøkene og Hpfilmene. Men hva gjorde meg til en såkalt “nerd”, altså når Dramalæreren min for 2 år siden tok opp det tema at jeg ikke var å veldig flink på å utvikle karakterer og jeg nevnte interessen for Harry Potter fikk hun eg til og finne ut mer o karakterutviklingen på rollespillsiden GS. Jeg ble flinkere i teatret og best av ALT hverdagen blir mye bedre med litt magi.




hva synes dere?
vi er alle solbarn av Ludde Lys, bli et solbarn i dag du og! Se her for nærmere info.

Rlblogg: http://thehogwartsgirl.wordpress.com/

huffies <3
susan pevensie
Ministerkandidat
 
Innlegg: 230
Registrert: 07 Mar 2010 17:33


Re: Siljes små og store monologer

Innlegg Emmet Winsalow » 10 Mar 2011 22:08

susan pevensie skrev:Tankene til en Harry Potter nerd

Hvordan se livet med en annen vri? Vel, hvis du går rundt og plasserer folk i bokser etter oppførsel, leker med tanken om magi i hverdagen og omdøper alle skolefagene dine til noe mer spennende er jo det en start. Jeg har nesten vokst opp med Hp-bøkene og Hp-filmene. Men hva gjorde meg til en såkalt “nerd”? Altså når Dramalæreren min for to år siden tok opp det tema at jeg ikke var å veldig flink på å utvikle karakterer, og jeg nevnte interessen for Harry Potter fikk hun meg til og finne ut mer om karakterutviklingen på rollespillsiden GS. Jeg ble flinkere i teatret, og best av ALT hverdagen blir mye bedre med litt magi.


Det er en bra start med potensiale. Det var noen skrivefeil som jeg har rett opp og markert ut.
Personlig ville jeg skrevet "Harry Potter bøkene" isteden for HP-Bøkene.
Om du ikke ser her, her og her kommer den dårlige samvittigheten din å tar deg!

I would appreciate it you checked out this, and was kind enough to leave a comment.
Foto/Dikt/Historie/Diskusjonsbloggen min
Brukerens avatar
Emmet Winsalow
Blæreball
 
Innlegg: 785
Registrert: 20 Feb 2010 22:46
Bosted: Son


Re: Siljes små og store monologer

Innlegg susan pevensie » 11 Mar 2011 15:38

Zelmilaz Zeldini skrev:
susan pevensie skrev:Tankene til en Harry Potter nerd

Hvordan se livet med en annen vri? Vel, hvis du går rundt og plasserer folk i bokser etter oppførsel, leker med tanken om magi i hverdagen og omdøper alle skolefagene dine til noe mer spennende er jo det en start. Jeg har nesten vokst opp med Hp-bøkene og Hp-filmene. Men hva gjorde meg til en såkalt “nerd”? Altså når Dramalæreren min for to år siden tok opp det tema at jeg ikke var å veldig flink på å utvikle karakterer, og jeg nevnte interessen for Harry Potter fikk hun meg til og finne ut mer om karakterutviklingen på rollespillsiden GS. Jeg ble flinkere i teatret, og best av ALT hverdagen blir mye bedre med litt magi.


Det er en bra start med potensiale. Det var noen skrivefeil som jeg har rett opp og markert ut.
Personlig ville jeg skrevet "Harry Potter bøkene" isteden for HP-Bøkene.


oki... takk for tilbakemelding Bendik
vi er alle solbarn av Ludde Lys, bli et solbarn i dag du og! Se her for nærmere info.

Rlblogg: http://thehogwartsgirl.wordpress.com/

huffies <3
susan pevensie
Ministerkandidat
 
Innlegg: 230
Registrert: 07 Mar 2010 17:33


Re: Siljes små og store monologer

Innlegg Sine Metu » 11 Mar 2011 18:57

Den var grei nok, men du forklarer jo ikke hvorfor det endret seg. Du må utdype mer. Harry Potter-bøkene er kjente, men du må tenke som om vedkommende ikke vet hva HP er, og forklare hva GS er. Det er iallefall det jeg synes.
Ikke trykk her. Jeg advarte deg, altså.
Sine Metu
Rektor Humlesnurrs yndlingselev
 
Innlegg: 4804
Registrert: 16 Des 2008 19:35


Re: Siljes små og store monologer

Innlegg susan pevensie » 11 Mar 2011 22:29

Daìn skrev:Den var grei nok, men du forklarer jo ikke hvorfor det endret seg. Du må utdype mer. Harry Potter-bøkene er kjente, men du må tenke som om vedkommende ikke vet hva HP er, og forklare hva GS er. Det er iallefall det jeg synes.


takk for respons tar til meg all kunnskap jeg kan få :D
vi er alle solbarn av Ludde Lys, bli et solbarn i dag du og! Se her for nærmere info.

Rlblogg: http://thehogwartsgirl.wordpress.com/

huffies <3
susan pevensie
Ministerkandidat
 
Innlegg: 230
Registrert: 07 Mar 2010 17:33


Re: Siljes små og store monologer

Innlegg susan pevensie » 12 Mar 2011 14:52

da har jeg gjort om litt....

Tankene til en Harry Potter nerd

Hvordan se livet med en annen vri? Vel, hvis du går rundt og plasserer folk i bokser etter oppførsel, leker med tanken om magi i hverdagen og omdøper alle skolefagene dine til noe mer spennende er jo det en start. Jeg har nesten vokst opp med Harry Potter-bøkene og Harry Potter filmene. Harry Potter bøkene handler o et annet univers med magi og en magisk skole, det hørtes kjempespennende ut. Men hva gjorde meg til en såkalt “nerd”, altså når Dramalæreren min for 2 år siden tok opp det tema at jeg ikke var å veldig flink på å utvikle karakterer og jeg nevnte interessen for Harry Potter fikk hun meg til og finne ut mer om karakterutviklingen på rollespillsiden GS, GS eller Galtvortskolen er en Rollespillside der helt fra bunnen av bygger en karakter som skal gå på den magiske skolen i Harry Potter bøkene, Galtvort. Jeg ble flinkere i teatret og best av ALT hverdagen blir mye bedre med litt magi. Tilslutt vil jeg takke for oppmerksomheten.


bedre?
vi er alle solbarn av Ludde Lys, bli et solbarn i dag du og! Se her for nærmere info.

Rlblogg: http://thehogwartsgirl.wordpress.com/

huffies <3
susan pevensie
Ministerkandidat
 
Innlegg: 230
Registrert: 07 Mar 2010 17:33


Re: Siljes små og store monologer

Innlegg Emmet Winsalow » 12 Mar 2011 18:15

susan pevensie skrev:da har jeg gjort om litt....

Tankene til en Harry Potter nerd

Hvordan se livet med en annen vri? Vel, hvis du går rundt og plasserer folk i bokser etter oppførsel, leker med tanken om magi i hverdagen og omdøper alle skolefagene dine til noe mer spennende er jo det en start. Jeg har nesten vokst opp med Harry Potter-bøkene og Harry Potter filmene. Harry Potter bøkene handler om et annet univers med magi og en magisk skole, det hørtes kjempespennende ut. Men hva gjorde meg til en såkalt “nerd”, altså når Dramalæreren min for 2 år siden tok opp det tema at jeg ikke var å veldig flink på å utvikle karakterer og jeg nevnte interessen for Harry Potter fikk hun meg til og finne ut mer om karakterutviklingen på rollespillsiden GS, eller Galtvortskolen er en Rollespillside der [i]du
helt fra bunnen av bygger en karakter som skal gå på den magiske skolen i Harry Potter bøkene, Galtvort. Jeg ble flinkere i teatret og best av ALT hverdagen blir mye bedre med litt magi. Tilslutt vil jeg takke for oppmerksomheten.
[/i]

bedre?

Beklager at jeg er pirkete, men føler det er noen ting jeg burde si.
Når du skriver Harry Potter-bøkene og Harry Potter filmene synes jeg du burde skrive begge uten den bindestreken :)
Det er heller ikke vits i å nevne GS to ganger rett etter hverandre.
Mangler det et du?

Nok en gang, beklager at jeg pirker :/
Om du ikke ser her, her og her kommer den dårlige samvittigheten din å tar deg!

I would appreciate it you checked out this, and was kind enough to leave a comment.
Foto/Dikt/Historie/Diskusjonsbloggen min
Brukerens avatar
Emmet Winsalow
Blæreball
 
Innlegg: 785
Registrert: 20 Feb 2010 22:46
Bosted: Son


Re: Siljes små og store monologer

Innlegg Marth Akamatsu » 12 Mar 2011 19:50

Syns kanskje det sluttet litt brått. Er uenig i det med bindestreken, Zelmilaz. Hvis ikke blir det orddeling.
Men en ting som gjør det enklere å kritisere, er hvis vi får vite om dette er en monolog du skal fremføre, eller en som skal leveres muntlig? For da gjør det ingenting med et par skrivefeil, så lenge du leverer bra muntlig. :)
Brukerens avatar
Marth Akamatsu
Professor
 
Innlegg: 6890
Registrert: 26 Des 2008 00:10


Re: Siljes små og store monologer

Innlegg susan pevensie » 13 Mar 2011 23:04

Marth Akamatsu skrev:Syns kanskje det sluttet litt brått. Er uenig i det med bindestreken, Zelmilaz. Hvis ikke blir det orddeling.
Men en ting som gjør det enklere å kritisere, er hvis vi får vite om dette er en monolog du skal fremføre, eller en som skal leveres muntlig? For da gjør det ingenting med et par skrivefeil, så lenge du leverer bra muntlig. :)


muntlig ja
vi er alle solbarn av Ludde Lys, bli et solbarn i dag du og! Se her for nærmere info.

Rlblogg: http://thehogwartsgirl.wordpress.com/

huffies <3
susan pevensie
Ministerkandidat
 
Innlegg: 230
Registrert: 07 Mar 2010 17:33



Gå til Respons

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

cron