Re: Ditt første møte med Harry Potter

Her kan dere diskutere bøkene, spillene og filmene.

Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Loveleen V. Fisher » 04 Sep 2011 14:10

Det var vel når jeg var..6-7 år, så jeg Fangen fra Azkaban.Så glemte jeg Harry i et år, og når jeg var åtte, leste jeg alle bøkene. Husker ikke helt, men etelellerannet sånt, var det.
Hvorfor kan ikke jeg renne, når deodorant.
Brukerens avatar
Loveleen V. Fisher
Femteklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 69
Registrert: 23 Aug 2011 14:49
Bosted: Flekkefjord


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Carrie M Vella » 29 Sep 2011 20:05

Da jeg gikk i 1.klasse var det flere av mine venninner som hadde sett den første filmen på kino, og vi begynte å leke harry potter i friminuttene. Jeg hadde verken sett filmen eller lest boka, så jeg skjønte ikke så mye av det. Etter en stund hadde jeg faktisk bestemt meg for at Harry Potter var noe skikkelig tull, og at jeg skulle i værtfall ikke bli sånn harry potterfan! (dette skylles mest at de to av fire som hadde sett filmen sørget for forskjellbehandling, barneskolestyle; vi som ikke hadde sett filmen måtte være førsteklassinger, og fikk ikke lov til å fly høyere en en meter over bakken med sopelimene våre, mens de som visste mer om harry potter fikk være tredjeklassinger, og fly hvor de ville).

Utpå vinteren lånte lillebroren min den første boka på lydbok (han hørte ALLE bøkene på lydbok).
Jeg husker fortsatt at jeg gikk forbi soverommet hans og hørte "Du?! Men, det var Slur som... - Ja Severus er liksom typen hva? ..."
well... la oss bare si at det tok ca 2 dager å høre lydboka og 5-6 måneder å lese de neste 3 bøkene. Da oppdaget jeg et fenomen jeg som 6 åring ikke hadde vært borti før; noen ganger må men vente på at neste bok i serien skal komme.

(det kan også nevnes at da vi endelig fikk dvd spiller to-tre år senere var den første filmen vår "Harry Potter og de vises stein". Jeg og broren min så den i gjennomsnitt to og en halv ganger dglig den første uka.)
"My very first job,when I arrived on Earth fresh-faced and dewy-eyed,was nicking a fertility statue from the love goddess's sanctuary in Ur. Morally speaking,this pretty mutch set the tone for my next two thousand years" - Bartimaeus the djinni
Brukerens avatar
Carrie M Vella
Syvendeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 95
Registrert: 28 Sep 2011 21:32
Bosted: UNDER SENGA DI!


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Nila Lamont » 17 Okt 2011 00:58

MItt første møte var da jeg så den første filmen for leeenge siden.
LIKE A GLOVE.
Brukerens avatar
Nila Lamont
Ministerkandidat
 
Innlegg: 236
Registrert: 09 Okt 2011 12:06


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Lucien Z. Scabior Wrath » 21 Des 2011 19:37

Jeg har ingen anelse. Jeg mener, jeg føler at dette universet har vært i meg fra første stund. Jeg husker faktisk ikke første gangen. I'm fan of nature. ^^ Så ja, det har nok vært med meg hele tiden.
Bilde
- Lucien Z. Scabior Wrath
- Aderyn Grady
Brukerens avatar
Lucien Z. Scabior Wrath
Tanketank
 
Innlegg: 529
Registrert: 06 Jan 2011 16:17
Bosted: The beard of Albus Doumbledore.


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Violet Sunday » 30 Des 2011 05:58

Så Harry Potter og mysteriekammeret i en alder av 5 og har vært blodfan siden da.
I solemnly swear that I am up to no good.
Violet Sunday
Gomp
 
Innlegg: 7
Registrert: 27 Des 2011 21:05
Bosted: Hogwarts


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Sander12348 » 22 Mar 2012 23:07

Litt lenge siden noen har postet men jaja.

Det hadde seg i de dager at mamma i noen uker hadde påstått at Harry Potter er en fantastisk bokserie og at jeg burde gi den en sjanse. Jeg var veldig sta å sa nei. Min bror hadde lest 1-6. Jeg mente det var bortkastet tid. Jeg begynte ikke å lese før mamma fikk tak i bok 1 pga den vi hadde var borte. Mamma sa at hun hadde lest den. Dette viste seg å være løgn.
Så jeg tok fatt på serien å ble hekta fra første kapittel.
"I like a quiet life, you know me" - Harry Potter
Sander12348
Gomp
 
Innlegg: 6
Registrert: 22 Mar 2012 17:51


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Maximillian DeLaSamus » 26 Mar 2012 00:39

Pappa De Vises Sten og Mysteriekammeret for meg og storesøster da jeg var veldig ung. Alder husker jeg ikke. Deretter ble jeg nødt til å lese videre selv. Planlegger å gjøre det samme for mine egne barn, om den tid kommer.
Bilde
Brukerens avatar
Maximillian DeLaSamus
 
Innlegg: 4
Registrert: 04 Aug 2010 14:17
Bosted: Skjetten


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Meehan Sarward » 23 Apr 2012 17:28

En kollega av moren min i England, som jeg kalte auntie Cheryl, tok opp hele den første boken på kasetter for meg. Snille dame. Må ha tatt en evighet. Hun leste dem kjempebra, jeg har dem fortstatt :D
Bilde
Brukerens avatar
Meehan Sarward
Professor Slurs yndling
 
Innlegg: 1397
Registrert: 23 Jan 2010 15:12
Bosted: Candy Mountain.


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Louis Hutcher » 28 Aug 2012 17:40

Mitt første møte var på skolen. Jeg var 11 eller 10. Men vi så på den første filmen på engelsk. Også plutselig hjemme ble jeg en fan! :D
But why's she got to go to the library?
Because that's what Hermione does. When in doubt, go to the library.
Louis Hutcher
Sjetteklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 76
Registrert: 24 Aug 2012 23:26
Bosted: Azkaban


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Leah Duncan » 20 Mar 2013 19:30

Mitt første med Harry og gjengen var når eg var sju-åtte år og ville sjå ein film eg ikkje hadde sett før. Då endte det med at eg såg Harry Potter og Mysterietkammeret. Husker det fortsatt heilt klart. Eg blei så fasinert av filmen at eg ble heit hekta.
"I'm going to kill you until you are dead!"
~Switzerland
Brukerens avatar
Leah Duncan
Futt
 
Innlegg: 15
Registrert: 17 Mar 2013 15:05
Bosted: Der ingen skulle tru at nokon kunne bu



Gå til Harry Potter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester

cron